یک‌شنبه 1 مهر 1403

هشدار سازمان جهانی بهداشت نسبت به افزایش قربانیان مالاریا

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
هشدار سازمان جهانی بهداشت نسبت به افزایش قربانیان مالاریا

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد: همه گیری بیماری کووید -19 و کاهش دسترسی به درمانهای موثر ضد مالاریا می‌تواند با افزایش 100 هزار موردی مرگ بر اثر مالاریا در سال همراه باشد.

به گزارش ایسنا، در گزارش سازمان جهانی بهداشت آمده است: شیوع کروناویروس موجب اختلال در روند دسترسی افراد به درمان‌های موثر بیماری مالاریا شده که می‌تواند در سال جاری به مرگ حدود 100 هزار نفر دیگر در منطقه آفریقای سیاه منجر شود.

در گزارش این سازمان آمده است: بسیاری از کشورها اعلام کرده اند همه گیری بیماری کووید -19 موجب بروز اختلالات جزئی در روند درمان بیماری مالاریا شده است.

بررسی مدل‌ها نشان می‌دهد کاهش دسترسی به روش‌های درمانی موثر می‌تواند به میزان 10 درصد می‌تواند با مرگ 19 هزار نفر دیگر در منطقه آفریقای سیاه همراه باشد و درصورتی که این رقم به 50 درصد افزایش پیدا کند حدود 100 هزار نفر دیگر تا پایان سال 2020 در این منطقه بر اثر بیماری مالاریا جان خود را از دست می‌دهند.

دکتر «ماتشیدیسو موئتی» - رئیس منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت در آفریقا - گفت: آفریقا به جهان نشان داده که اگر در کنار یکدیگر همکاری کنند می‌توانند مالاریا را به عنوان تهدیدی برای سلامت عمومی ریشه کن کنند. هرچند همه گیری بیماری کووید -19 تلاشهای ما برای غلبه بر مالاریا را تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری سی ان ان، در سال 2019 حدود 229 میلیون مورد ابتلا به بیماری مالاریا و مرگ 409 هزار بیمار گزارش شده است.

انتهای پیام