جمعه 13 مهر 1403

هشدار هواشناسی آذربایجان‌غربی درباره طغیان رودخانه‌ها

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
هشدار هواشناسی آذربایجان‌غربی درباره طغیان رودخانه‌ها

ارومیه - ایرنا - کارشناس اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر تشدید بارش‌ها در استان و احتمال طغیان رودخانه‌هاست.

یاسر اشتاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: رگبار متناوب باران همراه با بارش تگرگ و رعد و برق و وزش باد شدید از اواخر وقت امروز آغاز می‌شود و تا اواخر وقت یکشنبه ادامه دارد.

وی اضافه کرد: احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی‌شدن رودخانه‌ها، احتمال سقوط اشیا در اثر وزش باد دور از انتظار نیست و لازم است تا شهروندان در ترددهای خود در نظر بگیرند.

وی اظهار کرد: انجام اقدامات به‌موقع در خصوص آبگرفتگی معابر شهری و اجتناب از تردد در حاشیه رودخانه‌ها از ضرورت روزهای آتی در آذربایجان‌غربی است.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی ادامه داد: در 24 ساعت گذشته بیشترین میزان بارندگی از شهرهای شمالی استان گزارش شده و شوط با سه میلی‌متر پرباران‌ترین شهر بود.

وی افزود: طی 24 ساعت گذشته نیز شاهد وزش باد در آذربایجان‌غربی بودیم به طوری که سرعت وزش باد در ارومیه به 25 کیلومتر درساعت و در اشنویه به 60 کیلومتر در ساعت رسید.

اشتاد با اشاره به دمای هوای استان در 24 ساعت گذشته اظهار کرد: دمای هوای ارومیه بین 12 و 22 درجه سانتی‌گراد در نوسان بود و شهرستان چالدران با پنج درجه سانتی‌گراد بالای صفر سردترین شهر استان گزارش شد.

آذربایجان‌غربی بر اساس پیش‌بینی‌های کارشناسان هواشناسی استان تا روز یکشنبه هفته بعد شاهد بارش باران و توام با تگرگ است.

این استان سالانه بر اثر بارش تگرگ و رگبارهای بهاره دچار خسارتهای فراوانی در بخش کشاورزی می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*