جمعه 13 مهر 1403

هشدار هواشناسی آستارا در مورد بارش و آبگرفتگی معابر

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
هشدار هواشناسی آستارا در مورد بارش و آبگرفتگی معابر

آستارا - ایرنا - رئیس اداره هواشناسی آستارا با اعلام پیش‌بینی بارش‌های متوالی از عصر دوشنبه تا چهارشنبه هفته جاری در این شهرستان، در خصوص آبگرفتگی معابر، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها هشدار داد.

فردین فرتوت نیا روز یکشنبه در جلسه مدیریت بحران در فرمانداری آستارا گفت: 90 تا 120 میلیمتر بارش در مدت یاد شده پیش بینی شده است و دریای خزر مواج و ارتفاعات و دهستان حیران سفیدپوش خواهند شد.

وی ادامه داد: پنجشنبه و جمعه هفته جاری رگبار پراکنده خواهیم داشت و در فروردین ماه امسال با ثبت 126 میلیمتر بارندگی، 12 روز بارانی را تجربه کرده ایم و این آمار بالاتر از میانگین بارش در فروردین ماه است.

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار آستارا اداره منابع آب را به بازگشایی دریچه های آب بندان ها و جلوگیری از طغیان و سرریز رودخانه ها و تالاب استیل فراخواند.

کامبیز لقمانی مقدم افزود: ساماندهی و لایروبی رودخانه های کوته کومه و خسرو محله برای جلوگیری از طغیان ضروری است و شهرداری لوندویل برای جلوگیری از آبگرفتگی در سهراب محله پایین کانال بسازد.

وی با هشدار به ماهیگیران درخصوص مواج بودن دریای خزر، از اداره های منابع آب و جهاد کشاورزی خواست، برای آبیاری بهینه شالیزارها، در مدیریت آب و انتخاب سرآبیاران دقت کنند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت و پنج رشته رودخانه اصلی در منتهی الیه غرب استان گیلان، حاشیه دریای خزر و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده و از مناطق پربارش ایران است.

*س_برچسب‌ها_س*