پنج‌شنبه 12 مهر 1403

هشدار هواشناسی به دریانوردان خلیج فارس

وب‌گاه فرارو مشاهده در مرجع
هشدار هواشناسی به دریانوردان خلیج فارس

سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی از افزایش شدید سرعت وزش باد و ارتفاع امواج در مناطق ساحلی و دور از ساحل خلیج فارس خبر داد. این سامانه از ظهر پنج‌شنبه 12 مهر 1403 آغاز خواهد شد و تا شنبه 14 مهر ادامه خواهد داشت.

به گزارش مهر، در بازه زمانی ذکر شده، سرعت وزش باد به بیش از 28 نات رسیده و ارتفاع امواج در مناطق ساحلی تا 2 متر و در مناطق دور از ساحل بیش از 2 متر افزایش خواهد یافت. روز پنج‌شنبه مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های هرمزگان و بوشهر تحت تأثیر قرار می‌گیرند و در روز‌های جمعه و شنبه، این شرایط استان‌های خوزستان، بوشهر و هرمزگان را فرا خواهد گرفت.

اثرات این مخاطره شامل غرق شدن شناگران و غواصان، آسیب به قفس‌های پرورش ماهی، پاره شدن تور‌های صیادی و اختلال در تردد قایق‌ها و شناور‌های سبک و نیمه سنگین خواهد بود. همچنین، فعالیت‌های فراساحلی و تردد کشتی‌های تجاری و شناور‌های مسافربری نیز با مشکل روبه‌رو خواهند شد.

سازمان هواشناسی توصیه کرده است که از شنا، فعالیت‌های تفریحی و شیلاتی پرهیز شود و شناور‌های سبک و نیمه سنگین تا حد امکان از تردد خودداری کنند. همچنین تمهیدات لازم برای تردد شناور‌های سنگین و فعالیت‌های فراساحلی نیز باید اندیشیده شود.

از میان اخبار

زباله‌ها آینده‌مان را دفن می‌کنند!

وضعیت بحرانی تالاب‌های لب خشکیده ایران