سه‌شنبه 3 مهر 1403

هشدار پلیس فتا درباره شبکه «شاد»

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
هشدار پلیس فتا درباره شبکه «شاد»

رئیس پلیس فتا پایتخت، به کاربران شبکه «شاد» هشدار داد که مورد سو ء استفاده کلاهبرداران سایبری قرار نگیرند.

به گزارش مشرق، سرهنگ معظمی گودرزیگفت: همزمان با بازگشایی مدارس، این خطر وجود دارد که برخی کلاهبرداران اینترنتی اقدام به سوء استفاده از برنامه مخصوص دانش‌آموزان و معلمان که «شاد» نام دارد؛ کنند.

وی افزود: به این طریق که این افراد با ارسال پیامک به تلفن همراه والدین یا دانش‌آموزان، خود را پشتیبان برنامه شاد معرفی می‌کنند. به این معنا که یک درگاه جعلی ایجاد کرده و عنوان می‌کنند که اگر می‌خواهید اکانت شما از دسترس خارج نشود؛ نام کاربری و رمز خود را وارد کنید.

رئیس پلیس فتا پایتخت ادامه داد: اگر افراد فریب بخورند و اطلاعات خود را در این درگاه‌های جعلی وارد کنند؛ قطعا کلاهبرداران از اطلاعات این افراد سوء استفاده خواهند کرد.

گودرزی گفت: ما پرونده‌هایی داشتیم که یک کلاهبردار از همین طریق به اطلاعات یک دانش‌آموز دسترسی پیدا کرده و توانسته بود با نام این دانش‌آموز، سایر دانش‌آموزان را نیز ترغیب کند که اطلاعات خودشان را در آن درگاه جعلی وارد کنند.

وی افزود: وقتی افراد روی این لینک‌های آلوده کلیک می‌کنند؛ کلاهبرداران به اطلاعات تلفن همراه این قربانیان دسترسی پیدا می‌کنند و حتی می‌توانند اطلاعات حساب بانکی افراد را برداشته و موجودی آن را صفر کنند.

رئیس پلیس فتا پایتخت به شهروندان توصیه کرد که روی هیچ لینک مشکوکی کلیک نکنند و از وارد کردن اطلاعات شخصی خود بر روی هر سایت یا درگاهی که نماد اعتماد الکترونیک ندارد؛ خودداری کنند.

منبع: ایسنا