شنبه 31 شهریور 1403

هفته‌ای 50 میلیارد تومان درآمد / صلاح به پول عربستان نیاز ندارد، ضرر هم می‌کند!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
هفته‌ای 50 میلیارد تومان درآمد / صلاح به پول عربستان نیاز ندارد، ضرر هم می‌کند!

محمد صلاح پیشنهاد وسوسه‌انگیز و ردنشدنی عربستانی ها را قبول نکرد و در لیورپول ماند. نتیجه یک تحقیق نشان می دهد که امپراتوری او در واقع هیچ نیازی به پول عربستان ندارد.

به گزارش "ورزش سه"، جدایی صلاح برای پول؟ چه کسی به پول عربستان نیاز دارد؟ کمتر از یک ماه پیش، متمولان جدید فوتبال آماده بودند تا محمد صلاح را نیز در اختیار خود داشته باشند: پرداخت 200 میلیون یورو به لیورپول، همین اندازه دستمزد او در سه سال، بیشتر از کریستیانو رونالدو و بنزما.

ارقامی متعلق به یک جهان موازی و پیشنهادهایی که برای بسیاری از فوتبالیست ها رد نشدنی و ضروری است، اما صلاح به آنها نیازی ندارد: او در حال حاضر حداقل یک میلیون یورو در هفته، "بین 54 تا 62 میلیون در سال" درآمد دارد، همانطور که نماینده او در تحقیق دانشکده بازرگانی هاروارد در مورد تمدید قرارداد صلاح با لیورپول در سال 2022 فاش کرد. تحقیقی که توسط گاردین منتشر شده است.

امپراتوری صلاح

صلاح 31 ساله از اولین قراردادی که در دوران حرفه ای خود امضا کرد، راه زیادی را پیموده است. قراردادی که در 13 سالگی در قاهره بست و معادل 4 یورو در ماه به او پرداخت می شد. امروز صلاح چهره یک امپراتوری میلیونر است که منافع و حامیان مالی حول آن می چرخند. کلیدها در دستان رامی عباس عیسی کلمبیایی است که در امارات بزرگ شده و صلاح در سال 2015 زمانی که در چلسی بود با او آشنا شد (عباس در آن زمان به عنوان ایجنت کوادرادو کار می کرد) و در مقطع حضور ستاره مصری در فیورنتینا ایجنت او شد.

رابطه این دو بسیار نزدیک است و با توجه به اینکه او زیر نظر عباس، به پردرآمدترین بازیکن تاریخ لیورپول تبدیل شده، طبعا رابطه ای کارساز است.

رامی عباس می‌گوید: «این تمدید یکی از مهم‌ترین مراحل کار من خواهد بود، اما ما باید آن را به روش درست انجام دهیم. من در طول دوران حرفه ای ام آموخته ام که اگر می خواهید موفق باشید باید نه تنها از نظر جسمی بلکه از نظر ذهنی نیز روی خود سرمایه گذاری کنید و برای فشار آماده باشید.»

یک قرارداد پرسود

قراردادی که در پایان ژوئن 2022 امضا شد، اساس امپراتوری صلاح است. بخش ثابت تقریباً 11.7 میلیون یورو در سال تا سال 2025 و بخش متغیری که توسط پاداش‌های مربوط به عملکرد بازیکن تعیین می‌شود، همراه با فرمول پیچیده مربوط به حق تصویر بازیکن، بخشی از مطالعه دانشکده بازرگانی هاروارد بوده است.

دستمزدی که لیورپول به او می دهد، تنها بخش کوچکی از درآمد بیش از یک میلیون یورویی صلاح در هفته را شامل می شود. برای رسیدن به این رقم، حتی محبوب ترین فوتبالیست جهان عرب بودن نیز کافی نیست (یکی از دلایلی که لیگ عربستان به زودی برای جذب او باز خواهد گشت). 

بازی برای لیورپول و ستاره یکی از محبوب‌ترین تیم‌های جهان، بودن، به حامیان مالی و شرکت های بزرگ اجازه می دهد تا صلاح را به‌عنوان یک گزینه عالی جذب کنند. صلاح در کارنامه خود قراردادهایی با آدیداس، بانک اسکندریه، پپسی، گوچی و برند املاک و مستغلات "Mountain View" دارد. 

رامی عباس توضیح می‌دهد: «اینها قراردادهایی است که سالانه 4 تا 7 میلیون یورو درآمد دارد. هر چه صلاح برای لیورپول بهتر بازی کند، بیشتر درآمد دارد. هر چه قرمزها بیشتر با قهرمان مصری پیروز می شوند، امپراتوری مو بیشتر گسترش می یابد. صلاح با این درآمد هنگفت طبیعی بود که به پول عربستان نیازی نداشته باشد و در لیورپول ماندنی شود.»

هفته‌ای 50 میلیارد تومان درآمد / صلاح به پول عربستان نیاز ندارد، ضرر هم می‌کند! 2
هفته‌ای 50 میلیارد تومان درآمد / صلاح به پول عربستان نیاز ندارد، ضرر هم می‌کند! 3
هفته‌ای 50 میلیارد تومان درآمد / صلاح به پول عربستان نیاز ندارد، ضرر هم می‌کند! 4
هفته‌ای 50 میلیارد تومان درآمد / صلاح به پول عربستان نیاز ندارد، ضرر هم می‌کند! 5