یک‌شنبه 15 مهر 1403

هفت هزار فرزند یتیم و محسنین زیر چترحمایتی 30هزار حامی

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
هفت هزار فرزند یتیم و محسنین زیر چترحمایتی 30هزار حامی

ناصر ظاهری گفت: در حال حاضر 30 هزار و 208 حامی برای کمک به هفت هزار و 879 فرزند معنوی تحت حمایتشان با این نهاد همکاری دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ ناصر ظاهری صبح امروز در دیدار با مدیرکل کتابخانه ها عمومی استان قزوین و تقدیر از کارکنان حامی فرزندان ایتام و محسنین شاغل در کتابخانه عمومی قزوین بیان کرد: تجلیل از حامیان طرح اکرام یک سفارش قرآنی است.

وی ادامه داد: رسیدگی به ایتام و نیازمندان امر مهمی است که در آیه های متعددی قرآن کریم ذکر شده است تا ما در زندگی خود از آنها غافل نشویم و به آنها بپردازیم. مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین اضافه کرد: رسیدگی به نیازمندان و محرومان ثمرات مختلفی دارد از جمله اینکه در گام نخست نیاز یک محروم را مرتفع می کند و در گام بعدی نجات بخش خود انسان است که با این کار نیک خود را از تنگدستی و سختی در زندگی نجات می دهد. وی افزود: گام بعدی انفاق این است که به توسعه و بسط زنجیره مهربانی و نوع دوستی در جامعه کمک می کند بنابراین باید بگوئیم که بیش از محرومان، ما به انفاق نیازداریم تا به زندگی خود برکت دهیم. ظاهری عنوان کرد: علت استمرار کمک حامیان به فرزندان معنویشان در طرح اکرام ایتام و محسنین به این دلیل است که از کمک های انجام شده ثمرات و برکات بسایر دیده اند و خود با کسب لذت های این کار نیک بازهم برای انجام نیکوکاری پیشتاز شده اند. وی تصریح کرد: یکی از مسائلی که در مواجهه با ایتام لازم است توجه شود این است که به بیان قرآن کریم نباید میان خود و آنها فاصله ای قرار دهیم بلکه با آنها باشیم و این همان نیاز عاطفی در روابط اجتماعی است که باید مورد توجه قرار گیرد که کمیته امداد امام خمینی (ره) این رویکرد مهم را در طرح مفتاح الجنه اجرایی کرده است. مدیرکل کمیته امداد استان قزوین با اشاره به سفارش یکی از مراجع عظام تقلید خاطرنشان کرد: توصیه و سفارش زیادی شده که هنگام رسیدگی به محرومان و شادی ایتام دعا کنید تا خداوند سبحان نیز بیش از پیش از رحمت خود شما را متنعم کند. وی اعلام کرد: در حال حاضر 30 هزار و 208 حامی برای کمک به هفت هزار و 879 فرزند معنوی تحت حمایتشان با این نهاد همکاری دارند و کمک های نقدی و غیرنقدی خود را به بیش از هفت هزار فرزند تحت حمایتشان اهداء می کنند. ظاهری یادآورشد: عموم مردم نیکوکار می توانند با مشارکت در طرح اکرام ایتام و محسنین به فرزند معنوی خود کمک کنند که میزان کمک به دلخواه حامی بوده و کمک اهدایی نیز از سوی حامی به طور مستقیم به شماره حساب فرزند تحت حمایت واریز می شود. در ادامه از تعدادی از حامیان عضو طرح اکرام ایتام و محسنین شاغل در اداره کل کتابخانه های عمومی استان قزوین تقدیر شد. انتهای پیام /
هفت هزار فرزند یتیم و محسنین زیر چترحمایتی 30هزار حامی 2