دوشنبه 2 مهر 1403

هلند فقط و فقط صدرنشینی می‌خواهد / کومان: چه تورنمنت لذت‌بخشی، همه عالی هستند!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
هلند فقط و فقط صدرنشینی می‌خواهد / کومان: چه تورنمنت لذت‌بخشی، همه عالی هستند!

رونالد کومان، سرمربی هلند، در آستانه بازی با اتریش گفت تیمش تنها با هدف صعود به عنوان صدرنشین گروه به میدان می‌رود.

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی هلند که از دو بازی اول خود در گروه D یورو 2024 چهار امتیاز به دست آورده و به همراه فرانسه با چهار امتیاز صدرنشین گروه است فردا در بازی آخر گروهی مقابل اتریش قرار می‌گیرد.

هلند اگر مقابل اتریش شکست بخورد ممکن است به عنوان تیم سوم گروه صعود کند. رونالد کومان، سرمربی نارنجی‌ها، در نشست خبری قبل از این مسابقه گفت هلند تنها و تنها به دنبال صعود به عنوان صدرنشین است ولی اتریش را به هیچ وجه دست‌کم نمی‌گیرد.

تنها هدف هلند یک چیز است: صدرنشینی تنها هدف ما این است که صدرنشین گروه بشویم. این خواسته ما است. بازی دشواری است و اتریش را به هیچ وجه نباید دست کم گرفت. ما باید خیلی خوب باشیم تا برنده بشویم. باید زمانی که مالکیت توپ را در اختیار داریم با تمرکز حداکثری بازی کنیم.

آخرین وضعیت بیماری زیرکزی او دیروز کمی تب داشت. فردا با توجه به شرایطش تصمیم می‌گیریم که می‌تواند روی نیمکت بنشیند یا نه. به جز این یک مورد دیگر هیچ مشکلی در بازیکنان نداریم.

ممفیس دیپای من احساس خوبی نسبت به ممفیس دارم. او فوتبالیستی است که از خودش انتقاد می کند و می‌داند که می‌تواند و باید بهتر باشد. دیپای در حالی به اردوی تیم ملی پیوست که چندین مصدومیت را پشت سر گذاشته بود و من انتظار نداشتم برای یورو آماده بشود ولی او با تلاش زیاد رسید.

پرس تک به تک سنگین اتریش شما را نمی‌ترساند؟ در مقابل تیمی که اینطور پرس می‌کند نباید به پاسهای خیلی کوتاه رو بیاورید. یک نکته مهم دیگر این است که توپ را از دست ندهید چون آنها سلاخی‌تان می‌کنند.

اتریش و رانگنیک با مکتب سالزبورگ بازی می‌کنند، برای مقابله با این سبک بازی برنامه دارید؟ آنها با شدت بالایی بازی می‌کنند ولی سبک بازی‌شان گاهی ریسک بالایی دارد. اما من این را قبول دارم که تماشای همه بازی‌های اتریش لذت‌بخش است. بگذارید این را هم بگویم که در این دوره یورو من از هر 10 بازی از تماشای 9 بازی لذت برده‌ام که بخشی از این به خاطر نمایش عالی تیمهایی مثل اتریش است.

به نظرت در این یورو چه تیمی قشنگ‌ترین فوتبال را بازی می‌کند؟ من تحت تاثیر سوئیس قرار گرفته‌ام. ولی اسپانیا هم زیبا فوتبال می‌کند. اما نکته جالب این است که خیلی تیمهای کوچکتر هم عالی هستند. من بازی‌های ترکیه و آلبانی را دیدم و لذت بردم. در این تورنمنت تا حالا حتی یک بازی هم نبوده که بعد از دیدنش بگویم نه، خوشم نیامد. خیلی از تیمها پرشور و تهاجمی بازی می‌کنند و البته ما هم یکی از بهترین تیمهای این دوره هستیم.

کومان درباره حریف احتمالی در مرحله یک‌هشتم تیمهایی که به عنوان تیمهای سوم گروه‌ها صعود می‌کنند قرعه‌های سختی دارند. ما فقط می‌خواهیم صدرنشین بشویم.

هلند فقط و فقط صدرنشینی می‌خواهد / کومان: چه تورنمنت لذت‌بخشی، همه عالی هستند! 2