شنبه 31 شهریور 1403

همه جانشینان احتمالی زلاتکو دالیچ در کرواسی / روزهای سیاه تیم سوم دنیا: سرمربی جدید می‌آید!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
همه جانشینان احتمالی زلاتکو دالیچ در کرواسی / روزهای سیاه تیم سوم دنیا: سرمربی جدید می‌آید!

درحالیکه پایان کار زلاتکو دالیچ در تیم ملی کرواسی بعد از یورو 2024 قطعی به نظر می‌رسد بحث بر سر جانشین او در این کشور داغ است.

به گزارش "ورزش سه"، شکست تیم ملی کرواسی مقابل کرواسی و ولز باعث شده کروات‌ها به عنوان تیم سوم جام جهانی قطر حالا در دو بازی آخر رقابتهای انتخابی یورو سرنوشت‌شان را در دست خودشان نداشته باشند و برای صعود به بازی‌های دیگر تیمهای گروه امیدوار باشند.

تیم زلاتکو دالیچ در دو بازی مقابل لاتویا و ارمنستان باید بیش از ولز در دو بازی آخرش در این گروه امتیاز به دست بیاورد. ولزی‌ها در دو مسابقه باقی‌مانده‌شان با ارمنستان و ترکیه دیدار خواهند کرد. کرواسی اگر موفق به صعود مستقیم نشود باز هم شانس حضور در آلمان را دارد ولی باید در رقابتهای پلی‌آف موفق بشود.

زلاتکو دالیچ سخت‌ترین روزهای کاری خود از زمان به دست گرفتن سکان هدایت کرواسی را در پیش دارد. برخی هواداران خواهان اخراج او شده‌اند و اگر کروات‌ها موفق به صعود به یورو نشوند فدراسیون فوتبال کرواسی به احتمال زیاد دالیچ را برکنار خواهد کرد.

این در حالی است که قرارداد دالیچ تا بعد از جام جهانی 2026 اعتبار دارد. سایت ایندکس در کرواسی معتقد است با وجود انتقادها فدراسیون فوتبال این کشور تا بعد از رقابتهای یورو 2024 دست به تعویض سرمربی نخواهد زد.

این سایت یک نظرسنجی برگزار کرده و از مخاطبان خود خواست سرمربی مد نظر خود را برای جانشینی دالیچ انتخاب کنند. ایندکس می‌گوید یک احتمال دیگر هم این است که دالیچ با کرواسی به یورو صعود کرده و نتیجه‌ای عالی و دور از انتظار بگیرد. در این صورت او تا پایان قراردادش به نشستن روی نیمکت ادامه داده و طولانی‌ترین دوره مربی‌گری در کرواسی را به نامش ثبت خواهد کرد.

یکی از نامزدهای احتمالی ایگور تودور است که اخیرا از سرمربی‌گری مارسی اخراج شده و بدون تیم است. این درباره نماند بیه‌لیکا، سرمربی سابق ترابزون‌اسپور هم صادق است. گزینه بعدی اسلاون بلیچ است که در حال حاضر با تیم الفتح قرارداد دارد اما اگر هدایت تیم ملی به او پیشنهاد شود بعید است پاسخ منفی بدهد. ایوان یوریچ هم سالها است در سری آ با تیمهای با بودجه کم نتایج خوبی گرفته و یک نامزد احتمالی است. از ایگور بیشچان، سرمربی تیم ملی جوانان کرواسی هم به عنوان جانشین احتمالی دالیچ یاد می‌شود.

همه جانشینان احتمالی زلاتکو دالیچ در کرواسی / روزهای سیاه تیم سوم دنیا: سرمربی جدید می‌آید! 2