سه‌شنبه 10 مهر 1403

همین امروز بازنشسته شوم از خودم راضی‌ام / پپ: هرگز نگفته‌ام من از یک باشگاه بزرگم پس بهترم!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
همین امروز بازنشسته شوم از خودم راضی‌ام / پپ: هرگز نگفته‌ام من از یک باشگاه بزرگم پس بهترم!

پپ گواردیولا در نشست خبری بازی منچسترسیتی مقابل اسلوان براتیسلاوا گفت همیشه برای حریفان حداکثر احترام را قائل بوده است.

به گزارش ورزش سه، منچسترسیتی فردا در هفته دوم لیگ قهرمانان اروپا در اسلواکی به مصاف اسلوان براتیسلوا می‌رود. تیم پپ گواردیولا در هفته اول در خانه خودش نتوانست از سد اینتر عبور کند و به تساوی 0-0 رضایت داد.

بعد از آن هم اوضاع برای گواردیولا و تیمش اصلا خوب پیش نرفت. آنها مقابل آرسنال هم به تساوی رسیدند و بعد از پیروزی مقابل واتفورد در جام اتحادیه شنبه این هفته مقابل نیوکسل متوقف شدند.

پپ در کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی فردا گفت در حال ساخت اثری عظیم در منچسترسیتی است و البته کارش هنوز تمام نشده. او همچنین گفت اسلوان را تیمی شجاع می‌داند و همیشه برای همه حریفان احترام قائل بوده است.

*پپ کارش در سیتی را به معمار کلیسای ساگرادا فامیلیا در بارسلون تشبیه کرد

ما داریم ساگرادا فامیلیا (کلیسای مشهور شهر بارسلون که بازسازی آن مدتها ادامه داشت) می‌سازیم ولی کار تمام نشده. ولی اگر شما به این کلیسا بروید می‌فهمید که در زمانی که نه از مدلهای سه‌بعدی خبری بود و نه تکنولوژی، معمار آن می‌توانست به این چیزهای فوق‌العاده فکر کند و خلق‌شان کند. آدم باورش نمی‌شود که چنین چیزی ممکن باشد. امیدوارم در کشور عزیز و محبوب من کاتالونیا بالاخره بتوانند تمامش کنند تا همه دنیا بتوانند از این بنا لذت ببرند.

*چه سالهای درخشانی داشتم، همین الان بازنشسته شوم راضی‌ام

اگر همین الان بازنشسته شوم احساس رضایت دارم. از اینکه هنوز دارم کار می‌کنم خوشحالم و در تمام عمرم هرگز تصور نمی‌کردم که به اینجا برسم و این تجربه‌ها را داشته باشم. تجربه‌های سیزده چهارده سال اخیر را می‌گویم. واقعا شاکرم و از این بیشتر نمی‌توانستم چیزی بخواهم.

*نشست را طوری شروع کردم که انگار فردا بازی دوستانه است. ولی نه، اینطور نیست! بگذارید یک چیز را صادقانه بگویم. نشست را طوری شروع کردم که انگار فردا در یک بازی دوستانه به میدان می‌رویم. ولی نه فردا یک رقابت در پیش داریم که اصلا ساده نیست.

*بعد از بازی نیوکسل فیل فودن دوباره به ترکیب برمی‌گردد؟ ممکن است به بعضی چیزها شک داشته باشم ولی فیل حتما برمی‌گردد. تا هر زمان که حالش خوب باشد بازی می‌کند. او را قضاوت نکنید و یادتان باشد که که دو ماه یا بیشتر بود که او تمرین نداشت. فیل کم کم دارد ریتم خودش را پیدا می‌کند.

*نظر پپ درباره اسلوان براتیسلاوا؟ آنها شجاعانه بازی می‌کنند. بازی‌شان جلوی سلتیک را دیدم. نتیجه خوب نبود ولی از نظر لحظه‌های درخشان آنها کم نداشتند. اسلوان تیمی است که از بازی کردن نمی‌ترسد و می‌خواهد خودش را ثابت کند. نمی‌دانم فردا با چهار مدافع بازی می‌کنند یا نه ولی به هر حال تیم خوب و شجاعی هستند.

*ممکن است حریف را دست کم گرفته باشی؟ من در سالهای مربی‌گری یاد گرفته‌ام که رسانه‌ها هر چه ما را باد کنند نباید فکر کنیم اتفاقی افتاده. این تحسین‌ها آخرش چیزی نمی‌شود. همیشه برای حریفان و همکاران حداکثر احترام را داشته‌ام. حتی یک بازی نشده که فکر کنم من بارسا، بایرن مونیخ و منچسترسیتی هستم و از همه بهترم. هرگز. همیشه به دیگران احترام گذشته‌ام به خصوص حریفان.

*سبک بازی اسلوان را چطور تفسیر می‌کنی؟ متاسفانه ما در انگلیس حق پخش بازی‌های لیگ اسلواکی را نداریم. پس متاسفم.

همین امروز بازنشسته شوم از خودم راضی‌ام / پپ: هرگز نگفته‌ام من از یک باشگاه بزرگم پس بهترم! 2