چهارشنبه 4 مهر 1403

هنوز بطور قطع نمی توان گفت آتش جنگلهای باشت مهار شده است

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
هنوز بطور قطع نمی توان گفت آتش جنگلهای باشت مهار شده است

مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان باشت گفت: هنوز بطور قطع نمی توان گفت آتش مهار شده است چرا که بصورت مقطعی گوشه ای شعله ور و آتش می گیرد.

«سید حمید حسینی» در گفت گو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه با تلاش شبانه روزی نیروهای مردمی و اداری آتش سوزی در ارتفاعات مناطق شاه بهرام، لار و شادگان شهرستان باشت مهار شد، افزود: آتش سوزی نقطه ای روشن و شعله ور می شود، هنوز بطور قطع نمی توان گفت آتش مهار شده است چرا که بصورت مقطعی گوشه ای شعله ور و آتش می گیرد.

مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان باشت خاطرنشان کرد: هم اکنون حدود 60 نیروی جهت کنترل و جلوگیری از شعله ور شدن مجدد آتش در منطقه حضور دارند.

حسینی با بیان اینکه این آتش سوزی که از عصر پنجشنبه شروع شده بود، روز جمعه مهار و با وزش باد شدید دوباره روشن شد، تصریح کرد: با همکاری نیروهای مردمی و دستگاه‌های اجرایی مختلف، سپاه، بسیج، هلال احمر، نیروهای منابع طبیعی در شهرستان‌های باشت، گچساران، کهگیلویه و چرام و یاسوج و استان کار پایش و بازبینی مناطق آتش گرفته در حال انجام است.

وی با بیان اینکه طبق برآورد اولیه حدود 300 هکتار از عرصه‌های جنگلی و مرتعی در این ارتقاعات طعمه حریق شد، بیان کرد: پس از بررسی و ارزیابی های صورت گرفته میزان دقیق خسارات این آتش سوزی‌ها مشخص می‌شود.

انتهای پیام