شنبه 31 شهریور 1403

هوادار لیورپول بودم و از کلوپ و پپ الگو گرفتم / آرنه اسلوت: یورگن اسطوره بود، ما موفق می‌شویم

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
هوادار لیورپول بودم و از کلوپ و پپ الگو گرفتم / آرنه اسلوت: یورگن اسطوره بود، ما موفق می‌شویم

آرنه اسلوت رسما به عنوان سرمربی جدید لیورپول معرفی شد و برای اولین بار با هواداران صحبت کرد.

به گزارش "ورزش سه"، دوران جدید در لیورپول، دروان پسا کلوپ، از امروز رسما آغاز شد و آرنه اسلوت، سرمربی هلندی، که چندی پیش پیوستنش به لیورپول رسمی شده بود امروز با حضور در باشگاه به شکلی رسمی معرفی شد و در اولین مصاحبه با سایت باشگاه با هواداران صحبت کرد.

صحبتهای ابتدایی آرنه اسلوت با هواداران لیورپول خیلی هیجان‌زده‌ام و به خاطر تعطیلاتی که داشتم انرژی زیادی دارم. بی‌صبرانه منتظر مقابله با چالش جدید هستم. ما امروز مجموعه تمرینی درجه‌یک لیورپول را دیدیم و خیلی مشتاق کار هستیم. تا یکی دو هفته دیگر تیم برمی‌گردد و من بعد از دوران عالی‌ای که در فاینورد داشتم چشم‌انتظار شروعی دوباره هستم.

چرا مراسم معرفی رسمی اینقدر طول کشید؟ چند دلیل داشت که اولینش به نظرم خداحافظی با یورگن بود. خداحافظی‌ای که تا جایی که من دیدم خیلی خاص بود. در همان روزی که من فاینورد را ترک کردم یورگن هم خداحافظی کرد و تا جایی که دیدم چند برنامه برای خداحافظی‌اش تدارک دیده شد. بنابراین به نظرم درست این بود که کمی فرصت بدهم و بعد بیایم. دوم اینکه اگر رنگ پوستم را ببینید مشخص است که به تعطیلات رفته بودم. ولی بگذارید این را بگویم که من امروز استارت نمی‌زنم بلکه مدتی است با کادر فنی در تماس هستم، با کسانی که از قبل اینجا بودند و کسانی که اضافه می‌شوند. من و ریچارد هیوز هر روز در تماس بودیم. این روزها دوره مهمی برای فصل جدید است و ما باید برای پیش‌فصل برنامه‌ریزی کنیم.

ستایش آرنه اسلوت از یورگن کلوپ من 45 ساله‌ام و خیلی وقت است فوتبال نگاه می‌کنم. از روزهایی که همه محو رقابت بارسای مسی و ژاوی و اینیستا با رئال مادرید کریستیانو رونالدو بودند. بعد از آن دوره رقابت اصلی در فوتبال اروپا به خاطر یورگن به انگلیس آمد و شاهد رقابت او و پپ گواردیولا بودیم. برای همه عاشقان فوتبال این دوره عالی بود، به خاطر حضور این دو نفر در انگلیس. شما وقتی در اروپا هستید قشنگ‌ترین لیگی که می‌توانید دنبال کنید لیگ برتر است و من بازیهای لیورپول و سیتی را خیلی تماشا می‌کردم. یورگن در اینجا کار خیلی خیلی بزرگی انجام داد و من به عنوان هوادار عاشق او هستم. اما حالا به عنوان جانشین یورگن باید لیورپولی که او از خودش به جا گذاشته را به بهترین شکل ممکن هدایت کنم. بله، لیورپول تیم خیلی خوبی است که هوادارانی عالی دارد.

با کلوپ صحبت هم کردی؟ من در باشگاه‌های قبلی هم با مربی‌های سابق صحبت می‌کردم ولی وقتی کسی 9 سال در یک باشگاه بوده و تا آن حد موفق بوده حتما باید از او اطلاعات بگیرید و پای حرفهایش بنشینید. یورگن نه تنها به خاطر نتایجی که گرفته کار بزرگی کرده بلکه محبوبیت او در همه این سالها چیزی است که واقعا نظیر نداشته و ندارد. محبوبیتی که در مراسم خداحافظی یورگن دیدیم چقدر فوق‌العاده است.

سبک مربی‌گری من الهام‌گرفته از کلوپ و گواردیولا است نه تنها سبک من بلکه سبک خیلی از مربیان مدرن فوتبال از سیتی و لیورپول الهام می‌گیرد. همه ما از آنها الگو گرفته‌ایم. من قبل از این هم در باشگاه بزرگی مثل فاینورد بودم و سبک مورد علاقه‌ام در اختیار داشتن توپ و با انرژی بالا بازی کردن است. می‌بینم که تیم قبلی من را با لیورپول مقایسه می‌کنند که بیراه نیست.

من در نقل و انتقالات نظر می‌دهم بله این طبیعی است چون در کل اروپا و هلند هم روند کاری همین است. بین سرمربی در اروپا و آنچه در انگلیس منیجر می‌گویند فرق زیادی وجود ندارد. من و ریچارد در نقل و انتقالات با هم کار می‌کنیم. من همیشه اینطور کار کردم و این را روش ایده‌آل می‌دانم.

اسلوت دستیاران خود در کادر فنی را معرفی کرد من تایید می‌کنم که این افراد در کادر فنی من حضور خواهند داشت: سیپکه هولشوف به عنوان دستیار سرمربی، روبن پیترز به عنوان مربی بدنساز، فابیان اوته به عنوان مربی دروازه‌بان‌ها.

و پیام آخر برای هواداران لیورپول؟ مسلما تغییر خواهیم کرد ولی این تغییر بزرگ نیست. ما همان بازیکنان و همان هواداران را داریم و اگر آنها مثل دوره قبل کار کنند کار من خیلی آسان می‌شود. انتظار دارم هواداران فصل آینده مثل همیشه کنار ما باشند و از بازیکنان هم همین انتظار را دارم. هر آنچه در توان دارم به کار خواهم بست تا این تیم را به بهترین شکل ممکن هدایت کنم.

هوادار لیورپول بودم و از کلوپ و پپ الگو گرفتم / آرنه اسلوت: یورگن اسطوره بود، ما موفق می‌شویم 2
هوادار لیورپول بودم و از کلوپ و پپ الگو گرفتم / آرنه اسلوت: یورگن اسطوره بود، ما موفق می‌شویم 3
هوادار لیورپول بودم و از کلوپ و پپ الگو گرفتم / آرنه اسلوت: یورگن اسطوره بود، ما موفق می‌شویم 4