جمعه 13 مهر 1403

هواشناسی برای بوشهر گرد و خاک پیش بینی کرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
هواشناسی برای بوشهر گرد و خاک پیش بینی کرد

بوشهر - ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از ظهر روز فردا تا روز دوشنبه هفته آینده با افزایش سرعت وزش باد شمال غربی علاوه بر مواج و متلاطم شدن خلیج فارس خیزش گرد و خاک در سطح استان دور از انتظار نیست.

پیام مساعدی روز سهشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: بررسی نقشه‌های پیش یابی هواشناسی نشان می‌دهد تا اوایل هفته پیش رو دمای هوا در استان بوشهر روند افزایشی خواهد داشت و در برخی روزها بویژه پایان هفته جاری در مناطق غیر ساحلی دما به آستانه 50 درجه خواهد رسید.

وی بیان کرد: در 24 ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی و گاهی وزش باد، در ارتفاعات شرقی و جنوبی استان در بعدازظهر افزایش ابر و احتمال وقوع ناپایداری های موقت جوی و و صبحگاه در برخی نقاط وقوع پدیده مه پیش بینی میشود.

مساعدی ادامه داد: در این مدت جهت وزش باد متغیر به طور غالب شمال غربی تا جنوب غربی گاهی جنوب شرقی با سرعت 8 تا 30 گاهی 36 کیلومتر در ساعت و از فردا روی دریا در جنوب استان گاهی تا 42 کیلومتر در ساعت پیش بینی شده‌است.

وی عنوان کرد: در 24 ساعت آینده ارتفاع موج دریا 30 تا 90 گاهی تا 120 سانتیمتر و از ظهر فردا در فاصله از سواحل جنوبی استان تا 150 سانتیمتر پیش بینی میشود.

مساعدی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت 06:18 دقیقه، جزر دریا 13:06و مد دوم 18:33 خواهد بود.

*س_برچسب‌ها_س*