دوشنبه 16 مهر 1403

هوای خراسان شمالی تا 6 درجه گرمتر می شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
هوای خراسان شمالی تا 6 درجه گرمتر می شود

بجنورد - ایرنا - مردم استان خراسان شمالی که به دلیل بارش باران و تگرگ یک هفته اخیر روزهای سرد بهاری را تجربه کردند، طبق پیش بینی هواشناسی در روزهای آینده باید در انتظار افزایش 6 درجه ای دما باشند.

رییس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی گفت: با استقرار جوی پایدار در این استان تا پایان هفته جاری، دمای هوا در نیز مناطق مختلف تا 6 درجه سانتیگراد افزایش خواهد یافت و پدیده غالب جوی در این خطه شمالشرق کشور وزش باد و افزایش موقت ابر است. مهری هاشمی دوین روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته با تداوم بارش باران بیشترین میزان بارندگی در ایستگاه یکه سعود شهرستان مرزی راز و جرگلان به میزان 20.4 میلی متر ثبت شد. به گفته وی همچنین در این مدت کوسه در شهرستان شیران با 6 درجه سانتیگراد خنک ترین و دشت شهرستان گرمه در جنوبغربی استان با 27 درجه سانتیگراد گرمترین نقطه استان خراسان شمالی بودند.

رییس اداره پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی در این مدت کمینه دمای بجنورد مرکز استان را 10 و بیشینه دمای آن 21 درجه سانتیگراد اعلام کرد.

استان خراسان شمالی در منطقه آب و هوایی معتدل کوهستانی قرار دارد و میانگین بارندگی سالانه در خراسان شمالی 240 میلی متر می رسد که در نیمه نخست سال جاری میزان این بارش ها طبق گزارش هواشناسی نسبت به مدت مشابه سال قبل 54 درصد کاهش یافت به طوری که 59 درصد از گستره استان در خشکسالی شدید تا خفیف قرار گرفت. اگرچه بارش یک هفته گذشته در خراسان شمالی با وجود بر جای گذاشتن حدود 600 میلیارد ریال خسارت، طراوتی به بخشی از اراضی کشاورزی در این استان بخشید، ولی بنا به اظهار کارشناسان تاثیر چندانی در رویش مجدد اراضی دیمزار خسارت دیده از خشکسالی و آبگیری سد ها نداشت..

*س_برچسب‌ها_س*