جمعه 30 شهریور 1403

هیجان برای اولین لیگ قهرمانان 36 تیمی / پنج سهمیه عجیب چمپیونزلیگ: شانس رم بعلاوه چهار

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
هیجان برای اولین لیگ قهرمانان 36 تیمی / پنج سهمیه عجیب چمپیونزلیگ: شانس رم بعلاوه چهار

بیست و شش تیم راه‌یافته به فصل آینده چمپیونزلیگ مشخص شده است. تیمهایی که بین آنها نام‌هایی دید و جذب به چشم می‌خورد.

به گزارش "ورزش سه"، لیگ قهرمانان اروپا فصل آینده برای اولین بار در تاریخ این تورنمنت با حضور 36 تیم برگزار می‌شود. تا این لحظه بیش از دو سوم تیمهای راه یافته مشخص شده و 26 تیم صعودشان را قطعی کرده‌اند.

فصل آینده فرمت برگزاری چمپیونزلیگ هم به شکلی اساسی تغییر می‌کند و به جای فرمت سابق، هشت گروه چهار تیمی که هر تیم در مرحله گروهی با سه حریف مسابقه بدهد، هر تیم باید با هشت حریف مسابقه بدهد.

اولین سهمیه افزایش یافته متعلق به لیگ فرانسه بود که به جای دو تیم صدر جدول امسال سه تیم بالای جدول لیگ یک به چمپیونزلیگ راه یافتند. سری آ ایتالیا و بوندس‌لیگا هم به دلیل نتایج خوب نماینده‌هایشان در هر سه رقابت اروپایی به جای چهار سهمیه پنج سهمیه خواهند داشت.

تا این لحظه تیمهایی که قطعا سهمیه حضور در فصل آینده لیگ قهرمانان را به دست آورده‌اند از این قرارند:

آلمان: لورکوزن، اشتوتگارت، بایرن مونیخ، لایپزیش، دورتموند ایتالیا: اینتر، میلان، بولونیا، یوونتوس، آتالانتا انگلیس: منچسترسیتی، آرسنال، لیورپول، استون‌ویلا اسپانیا: رئال مادرید، بارسلونا، خیرونا، اتلتیکو مادرید فرانسه: پاری سن ژرمن، موناکو، برست هلند: آیندهوون، فاینورد پرتغال: اسپورتینگ بلژیک: کلوب بروژ اسکاتلند: سلتیک اتریش: اشتورم گراتس

*چهار تیم دیگر رویایی دارند: شاختار، آینتراخت، رم، بنفیکا

اگر رئال مادرید در فینال ومبلی دورتموند را شکست داده و قهرمان بشود یک قهرمان اروپایی که بیشترین ضریب یوفا را دارد سهمیه مستقیم دریافت می‌کند و در حال حاضر بیشترین ضریب به شاختار دونتسک اوکراین تعلق دارد.

اما اگر دورتموند قهرمان چمپیونزلیگ بشود به شکل اتوماتیک سهمیه دریافت می‌کند و در نتیجه سهمیه‌اش در بوندس‌لیگا به تیم ششم جدول می‌رسد که در حال حاضر آینتراخت فرانکفورت است.

پس در صورت قهرمانی رئال، این شاختار است که به لیگ قهرمانان فصل آینده راه می‌یابد و قهرمانی دروتموند، فرانکفورت را راهی چمپیونزلیگ می‌کند.

اما اگر آتالانتا قهرمان لیگ اروپا شود باز هم سهمیه اتوماتیک می‌گیرد و تیم ششم جدول سری آ راهی لیگ قهرمانان می‌شود که در حال حاضر رم است. این در حالی است که آتالانتا یکی از پنج رتبه اول سری آ را حفظ کند اما در صورت سقوط آتالانتا به رتبه ششم، تیمی که بهترین ضریب جداول یوفا را داشته باشد، فارغ از اینکه قهرمان شده باشد یا نه، سهمیه می‌گیرد و در حال حاضر این ضریب به بنفیکا تعلق دارد. اگر لورکوزن قهرمان لیگ اروپا شود تغییری در صعودکننده‌ها به چمپیونزلیگ اتفاق نمی‌افتد.

پس در صورت قهرمانی آتالانتا، اگر این تیم حداقل رتبه پنجم سری آ را حفظ کند، رم به چمپیونزلیگ صعود می‌کند. اگر آتالانتا قهرمان لیگ اروپا شود ولی در سری آ در رتبه ششم قرار بگیرد بنفیکای پرتغال سهمیه مستقیم چمپیونزلیگ به دست می‌آورد.

هیجان برای اولین لیگ قهرمانان 36 تیمی / پنج سهمیه عجیب چمپیونزلیگ: شانس رم بعلاوه چهار 2
هیجان برای اولین لیگ قهرمانان 36 تیمی / پنج سهمیه عجیب چمپیونزلیگ: شانس رم بعلاوه چهار 3
هیجان برای اولین لیگ قهرمانان 36 تیمی / پنج سهمیه عجیب چمپیونزلیگ: شانس رم بعلاوه چهار 4