سه‌شنبه 29 خرداد 1403

هیچکس از کار ژرمن‌ها سر در نمی‌آورد / کدهای رمز ناگلزمان: آلمان در نهایت مخفی‌کاری

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
هیچکس از کار ژرمن‌ها سر در نمی‌آورد / کدهای رمز ناگلزمان: آلمان در نهایت مخفی‌کاری

بیلد در گزارشی از اردوی آلمان فاش کرد یولیان ناگلزمان و تیمش استراتژی جدیدی دارند: استفاده از کدهای رمز.

به گزارش "ورزش سه"، یولیان ناگلزمان و تیمش از ساعتی دیگر یورو 2024 را با بازی مقابل اسکاتلند آغاز می‌کنند. آلمان برای بازی افتتاحیه اهمیت زیادی قائل است و قصد دارد برای اولین بار از سال 2016 یورو با با پیروزی آغاز کند.

چند هفته است که ناگلزمان و کادر فنی‌اش مشغول شلاق زدن بر بدن ستاره‌های آلمان هستند. او از انواع و اقسام روشهای عجیب برای آماده کردن ژرمن‌ها استفاده کرده است از جمله دعوت از کماندوهای پلیس برای تمرین با بازیکنان آلمان.

روزنامه بیلد در گزارش اختصاصی خود گفت ناگلزمان و تیمش حتی از کلمات رمزی استفاده می‌کنند که قرار است در جریان یورو از کنار زمین خطاب به بازیکنان فریاد زده شود. ستاره‌های آلمان این کدهای رمزی را می‌شناسند و به کار می‌بندند درحالیکه تیمهای حریف قادر به رمزگشایی از آن نخواهند بود.

در گزارش بیلد به یکی از کدهای ناگلزمان اشاره شده است:"برنامه اضطراری".

این روزنامه سعی کرد از این کد ناگلزمان رمزگشایی کند. سرمربی آلمان چندی پیش در یک برنامه تلویزیونی گفت:" بله ما برنامه اضطراری داریم برای زمانی که مثلا 10 دقیقه به پایان بازی مانده و باید به گل برسیم و به یک گل احتیاج داریم. ما درباره این سناریو حسابی تمرین کرده‌ایم تا هر وقت من می‌گویم برنامه اضطراری، بازیکنان بدانند چکار باید بکنند".

بیلد می‌گوید از آنچه در تمرینهای آلمان دیده تا حدودی می‌تواند حدس بزند که برنامه اضطراری ناگلزمان چیست: انتقال سریع توپ به محوطه جریمه حریف با پاسهای تک‌ضرب، کوتاه و سریع. استراتژیست اصلی در این برنامه اضطراری کسی نیست جز تونی کروس در خط میانی. در مرحله نهایی هم نوبت به دو وینگر تکنیکی، جمال موسیالا و فلوریان ویرتز می‌رسد. 

بیلد می‌گوید اگر زمان باقی‌مانده به پایان مسابقه کمتر باشد و آلمان نیاز مبرم به گل داشته باشد این برنامه هم کنار گذاشته می‌شود. برنامه ناگلزمان برای این سناریو ارسال پاسهای بلند از بالای خط دفاعی حریف است. این ایده را ساندرو واگنر، دستیار ناگلزمان، به او پیشنهاد کرده است. واگنر خودش مهاجمی بوندس‌لیگایی بوده و به ارسال توپهای بلند برای مهاجمی مثل هری کین اعتقاد راسخ دارد.

هیچکس از کار ژرمن‌ها سر در نمی‌آورد / کدهای رمز ناگلزمان: آلمان در نهایت مخفی‌کاری 2