پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

هیچ تغییر فیزیکی در کتابخانه سازمان نداریم

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
هیچ تغییر فیزیکی در کتابخانه سازمان نداریم

در حالی که رئیس سابق سازمان برنامه و بودجه از نگرانی برای اسناد و کتب سازمان برنامه و بودجه به دلیل جابه جایی ابزار نگرانی کرده است که سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده هیچ تغییر فیزیکی در کتابخانه نداریم.

در حالی که امروز محمد باقر نوبخت رئیس سابق سازمان برنامه و بودجه کشور در صفحه مجازی خود اعلام کرده است که نگران کتب و اسناد موجود در سازمان برنامه و بودجه به دلیل جابه جایی کتابخانه و تعطیلی این کتابخانه است

وی گفته است اگرچه سازمان برنامه و بودجه کشور، تعطیلی کتابخانه این سازمان را موقتی و به دلیل جابجایی مکان آن عنوان کرده است اما این تصمیم علاقمندان و دغدغه‌مندان توسعه کشور را در هفته‌های اخیر نگران کرده است.

روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام کرده است برای سازماندهی و حفاظت از اسناد به عنوان منابع اطلاعاتی ارزشمند و دسترسی بهتر کارکنان سازمان و همچنین اساتید، دانشجویان، پژوهشگران، برنامه ریزان و کارشناسان خارج از سازمان به این اسناد، کتابخانه مرکزی سازمان به مکان دیگری منتقل می‌شود.

نظر به اهمیت و جایگاه اسناد و مدارک ارزشمند و بعضاً منحصر به فرد موجود در کتابخانه سازمان برنامه و بودجه و ضرورت نگهداری آن ها متناسب با استانداردهای کتابداری و اطلاع رسانی، از آنجاکه به دلیل قدمت بالای ساختمان شماره 3 و مشکلات ناشی از آن و از جمله نشت مکرر آب از طبقه فوقانی که منجر به آسیب دیدن گنجینه ارزشمند مرحوم دکتر عظیمی شد که با تلاش به موقع همکاران، بخش عمده ای از آسیب وارده برطرف شد.

در نظر است تا در راستای حفظ منابع و اسناد علمی مزبور و همچنین دسترسی بهتر کارکنان سازمان و همچنین اساتید، دانشجویان، پژوهشگران، برنامه ریزان و کارشناسان خارج از سازمان به این اسناد، مکان فعلی کتابخانه مرکزی سازمان به مکان دیگری منتقل شود.

براساس بررسی های فنی به عمل آمده توسط کارشناسان ذیربط و با در نظر گرفتن تنگنای شدید فضای اداری موجود، محل فعلی نمایشگاه سازمان بدین منظور در نظر گرفته شده است که در حال حاضر امکان جابجایی و استقرار کتابخانه در آن وجود دارد که در صورت ضرورت، امکان توسعه فضای مورد نیاز در طبقات فوقانی آن نیز امکان پذیر است.

شایان ذکر است موضوع حذف کتابخانه در ساختار تشکیلاتی سازمان به هیچ عنوان در دستور کار نیست و صرفا جابجایی مکان فیزیکی آن مد نظر است. این در حالیست که محمدباقر نوبخت رئیس سابق سازمان برنامه و بودجه در توییتی از رییس جمهور خواسته بود است مستقیما مساله جابه جایی کتابخانه ورود کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی