جمعه 30 شهریور 1403

هیچ کسب وکاری بدون شناسه یکتا به رسمیت شناخته نخواهد شد

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
هیچ کسب وکاری بدون شناسه یکتا به رسمیت شناخته نخواهد شد

رئیس محیط کسب و کار گفت: از ابتدای خردادماه هیچ کسب وکاری بدون شناسه یکتا به رسمیت شناخته نخواهد شد و تمامی مجوزهای کاغذی باطل خواهند شد.

امیر سیاح رئیس محیط کسب وکار وزارت اقتصاد و دارایی در برنامه فرامتن با بیان اینکه طبق قانون از پایان اردیبهشت ماه تمامی مجوزهای کاغذی باطل می‌شود گفت: طبق قانون اگر دستگاهی به درگاه ملی مجوزها متصل نشده باشد و شناسه کد یکتا را دریافت نکند هیچ خدمتی از سوی بانک‌ها به فرد ارائه نمی شود و تمامی امکانات آب، برق وگاز قطع می‌شود.

وی افزود: با اجرای این طرح بسیاری از کسبه‌هایی که پیش از این زیرآبی می‌رفتند و یا تخلف می‌کردند دیگر امکان فعالیت ندارند و با درگاه ملی مجوزها به راحتی می توانند مجوز دریافت کرده وشناسه کد یکتا بگیرند. سیاح اظهار کرد: 4هزارو 200 نوع شغل در درگاه ملی مجوزها ثبت شده است و هنوز سه نوع مجوز از جمله وکالت، فدارسیون ورزشی و سازمان روانشناسی هنوز به درگاه ملی مجوزها متصل نشده‌اند که به زودی این بخش‌ها هم متصل خواهند شد.

رئیس محیط بهبود کسب وکار وزارت اقتصاد و دارایی گفت: به هیچ عنوان اجازه فعالیت به دستگاه‌هایی که به این سامانه متصل نشده‌اند نخواهیم داد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی