دوشنبه 23 مهر 1403

واردات کالای اساسی از طریق بندر چابهار 9 برابر شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
واردات کالای اساسی از طریق بندر چابهار 9 برابر شد

چابهار - ایرنا - مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: واردات کالای اساسی در 2 ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 9 برابر شده که نوید بخش آینده و افق روشن توسعه در بزرگترین بندر اقیانوسی کشور است.

بهروز آقایی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: ثبت رکورد خروج روزانه 800 کامیون به صورت حمل یکسره از بندر شهید بهشتی چابهار در سالجاری رسیده است.

وی بیان کرد: یکی از اهداف این اداره‌کل در راستای افزایش کیفیت خدمات دریایی و بندری، افزایش سرعت تخلیه و بارگیری کالا در بندر چابهار است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ادامه داد: این مهم با توجه به وجود تجهیزات پیشرفته، پیگیری‌های مجدانه و تلاش‌های شبانه روزی محقق شده است و شاهد رضایت صاحبان بار و کالا و رشد چشمگیر واردات و صادرات از طریق این بندر اقیانوسی هستیم.

وی تصریح کرد: رشد 54 درصدی عملکرد تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در 2 ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال 98 در این بندر استراتژیک نشان دهنده تحقق این امر است.

آقایی با اشاره به رشد 188 درصدی تخلیه کالاهای غیرنفتی افزود: همچنین امسال واردات کالای اساسی در بندر چابهار رونق چشمگیری پیدا کرده به گونه‌ای که در 2 ماه اول سالجاری 541 هزار تن کالای اساسی از طریق این بندر وارد کشور شده است.

وی بیان کرد: از مجموع کالاهای اساسی که امسال وارد بندر چابهار شده، 264 هزار تن به صورت حمل یکسره به مقاصد هدف در سیستان و بلوچستان ارسال شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در پی حمل و جا به جایی این میزان کالا، 16 هزار تردد در محورهای مواصلاتی استان ایجاد شد که تاثیر شگرفی در اشتغالزایی در بخش حمل و نقل داشته است.

وی از رکوردی دیگر در بندر چابهار خبر داد و گفت: امسال 800 دستگاه کامیون حامل کالای اساسی در یک روز از کشتی بارگیری و به صورت حمل یکسره از بندر چابهار خارج شد که رکوردی مثبت در کارنامه دروازه ملل محسوب می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*