شنبه 7 مهر 1403

والیبال زنان باشگاه‌های آسیا | سایپا بالاخره برد و هفتم شد

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
والیبال زنان باشگاه‌های آسیا | سایپا بالاخره برد و هفتم شد

تیم والیبال زنان سایپا به مقام هفتم در مسابقات باشگاه‌های آسیا رسید.

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، هفتمین روز مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های زنان آسیا 2024 امروز (شنبه 7 مهر) با دو دیدار و برای تعیین رتبه‌های پنجم تا هشتم در شهر ناخن راچسیما تایلند پیگیری می‌شود.

قهرمانی ایران در مسابقات والیبال نظامیان جهان

تیم والیبال زنان سایپا قهرمان لیگ برتر سال 1402 ایران که به نمایندگی از کشورمان در این مسابقات شرکت کرده است، در نخستین دیدار امروز به مصاف کوآی تسینگ (هنگ کنگ) رفت و با شکست این تیم به نخستین برد خود در این رقابت‌ها دست یافت.

شاگردان نیلوفر حجتی در این مسابقه در سه ست متوالی و با امتیازهای 25 بر 20، 25 بر 20 و 25 بر 17 به پیروزی رسیدند و در رتبه هفتم مسابقات قرار گرفتند.

در دیگر دیدار امروز تیم‌های دوک گیانگ چِمیکال (تیم دوم ویتنام) و مونولیس اس کای ریزِرس (فیلیپین) با هم بازی می‌کنند تا رتبه‌های پنجم و ششم مسابقات نیز مشخص شود.

فردا و در مرحله نهایی این رقابت‌ها دو دیدار برگزار می‌شود که تیم‌های نِک رِد راکِتس کاوازاکی (ژاپن) و اِل پی بانک نینه بینه (تیم یک ویتنام) در فینال برای کسب مقام قهرمانی به مصاف یکدیگر می‌روند که این مسابقه ساعت 12:30 دقیقه برگزار خواهد شد.

همچنین دیدار رده‌بندی با حضور تیم‌های ناخن راچسیما کمینک وی سی (تایلند) و کوآنیش وی سی (قزاقستان) از ساعت 9:30 دقیقه برگزار می‌شود.

تیم والیبال سایپا در مرحله مقدماتی با پذیرش سه شکست برابر با اِل پی بانک نینه بینه (تیم یک ویتنام)، نِک رِد راکِتس کاوازاکی (ژاپن) و مونولیس اس کای ریزِرس (فیلیپین) در رتبه چهارم گروه خود قرار گرفت.

این تیم در مرحله یک چهارم نهایی نیز مغلوب کوآنیش وی سی (قزاقستان) شد و در مرحله نیمه‌نهایی نتیجه را به دوک گیانگ چِمیکال (تیم دوم ویتنام) واگذار کرد.

سایپایی‌ها در آخرین مسابقه خود به مصاف نماینده هنگ کنگ رفت که دو تیم در مراحل قبلی بردی کسب نکرده بودند و نماینده ایران با شکست حریف ضمن کسب نخستین برد، به رتبه هفتمی مسابقات اکتفا کرد.

شبنم علیخانی (کاپیتان)، آیتک سلامت، مونا دریس محمودی، ریحانه داورپناه، سودابه باقرپور، زهرا بخشی، ندا چملانیان، زهرا کریمی، مهسا کدخدا، نگار کیانی، پوران زارع، فاطمه خلیلی، مهتاب رحمانی و فاطمه منظوری 14 بازیکن تیم سایپا در این مسابقات را تشکیل می‌دهند.

لیلا داودآبادی (سرپرست)، نیلوفر حجتی (سرمربی)، پویا عزیزی و مرضیه کریمی (کمک مربیان)، ستنا آصفی (آنالیزور) و اکرم حبیب‌لو (فیزیوتراپ) کادر فنی تیم سایپا در این مسابقات هستند و نرگس افشین داور بین‌المللی کشورمان نماینده داوری ایران در این رقابت‌هاست.