یک‌شنبه 15 مهر 1403

والیبال نوجوانان دختر قهرماتنی آسیا | میزبانی ضعیف تایلند / ارزیابی شعبانیان از میزان آمادگی تیم ایران

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
والیبال نوجوانان دختر قهرماتنی آسیا | میزبانی ضعیف تایلند / ارزیابی شعبانیان از میزان آمادگی تیم ایران

امکاناتی که تایلند به عنوان میزبان مسابقات قهرمانی والیبال نوجوان دختر آسیا در نظر گرفته است از کیفیت لازم برخوردار نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، مسابقات قهرمانی والیبال نوجوانان دختر آسیا از 16 تا 23 خرداد با حضور 11 تیم در شهر ناخون پاتوم تایلند برگزار می‌شود.

امکاناتی که کشور میزبان برای این رقابت‌ها در نظر گرفته، کیفیت لازم را ندارد و می‌توانست با برنامه‌ریزی شرایط بهتری را برای تیم های شرکت کننده فراهم کند.

سالن‌های تمرینی این شهر از نظر نور، کف‌پوش، سیستم سرمایشی و تهویه وضعیت خوبی ندارد. برای روشنایی سالن در سقف لامپ‌های مهتابی نصب شده که تعداد زیادی از آنها سوخته و تعویض نشده است. سیستم سرمایشی سالن هم چند پنکه است که تاثیری در خنکی محیط ندارد.

از طرف دیگر کف‌پوش سالن پارکت چوبی است و کیفیت ندارد و از استاندارد لازم برخوردار نیست. سرویس‌های بهداشتی هم به علت نظافت نامناسب قابلیت استفاده ندارد و عملا تمرین والیبالیست‌ها در شرایط سختی برگزار می‌شود.

میزبانی نامناسب تایلندی‌ها فقط مختص به سالن تمرین نیست بلکه اتوبوس‌هایی که برای جابه‌جایی وررشکاران در نظر گرفته شده قدیمی و گرم است. همین موضوع رفت و آمد در هوای گرم ناخون پاتوم را سخت کرده است.

باتوجه به اهمیتی که AVC به رده‌های پایه می‌دهد انتظار بر اینکه بود که کشورهای میزبان هم توجه بیشتری داشته باشند و امکانات بهتری را فراهم کنند.

*ارزیابی شعبانیان از میزان آمادگی تیم نوجوانان دختر

تیم والیبال نوجوانان دختر ایران در اولین دیدار خود در رقابت‌های قهرمانی آسیا دوشنبه 16 خرداد ساعت 6 و 30 دقیقه به وقت ایران به مصاف استرالیا می‌رود.

ملی‌پوشان یکشنبه 15 خرداد آخرین جلسه تمرینی خود را برگزار کردند تا آماده رقابت با استرالیا شوند.

میترا شعبانیان سرمربی تیم در مورد آخرین تمرین ملی‌پوشان والیبال در تایلند و وضعیت آمادگی آن‌ها بیان کرد: بدن بازیکنان تا حدودی با شرایط آب و هوا و سالن تمرین سازگارتر شده است. امروز تمرین خوبی انجام دادیم و سعی کردیم آن‌ها را در شرایط مسابقه قرار دهیم. ایرادات کار در بازی دوستانه‌ای که با تایلند داشتیم بیشتر مشخص شد که روی آن‌ها کار کردیم. البته نمی‌شود گفت ایراد چون سبک بازی آسیای شرقی با ما متفاوت‌تر است اما بازیکنان ما تمرین خوبی داشتند. بعدازظهر هم یک جلسه آنالیز برای بازی با استرالیا داریم‌.

وی در مورد دیدار با استرالیا در روز افتتاحیه مسابقات بیان کرد: شناخت زیادی از تیم استرالیا نداریم چون اطلاعات ما برای سال‌های گذشته است اما سبک بازی آنها شبیه به ماست. فکر می‌کنم خیلی ما را اذیت نکنند. امیدوارم بچه‌ها یک بازی خیلی خوب ارائه بدهند.

سرمربی تیم والیبال نوجوانان دختر افزود: بازیکنان ما خوب تمرین کرده‌اند، البته کاپیتانمان به دلیل آسیب دیدگی هنوز به شرایط 100 درصد خود نرسیده است اما فیزیوتراپ تیم کمک می‌کند تا برای بازی با استرالیا آماده تر شود.

شعبانیان در مورد شرایط روحی و روانی بازیکنان تیم ملی قبل از دیدار با استرالیا گفت: تمام بازیکنان تیم ما 16 و 17 ساله هستند و حتی یک 18 ساله هم نداریم بنابراین به لحاظ سنی کوچکتر هستند. شرایط مسابقات، سطح بازی‌ها، تیم‌های شرکت کننده و جو مسابقات شاید روی عملکردشان بی‌تاثیر نباشد اما فکر می‌کنم تجربه تورنمنت ایتالیا کمک می‌کند که از نظر روحی و روانی خود را مدیریت کنند.

انتهای پیام /