پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

وام ضروری دانشجویان در ترم جاری حذف شد / آغاز ثبت نام وام دکتری

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
وام ضروری دانشجویان در ترم جاری حذف شد / آغاز ثبت نام وام دکتری

صندوق رفاه دانشجویان ثبت نام برای دریافت وام ضروری دانشجویان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در ترم تحصیلی جاری برای کلیه مقاطع تحصیلی را حذف کرد.

به گزارش ایسنا، سامانه صندوق رفاه دانشجویان برای ثبت درخواست وام تحصیلی ویژه دکتری دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی دولتی فعال شده است و متقاضیان دریافت این نوع وام تا 18 خرداد سال 1401 می توانند نسبت به ثبت درخواست وام خود اقدام نمایند.

مدت استفاده از وام ویژه دکتری تخصصی ناپیوسته حداکثر 8 نیمسال در طول مقطع تحصیلی است و مدت وام 7 میلیون ریال به صورت ماهیانه و 84 میلیون ریال نیز به صورت سالیانه عنوان شده است.

وام ویژه دکتری دانشجویان از دو مبنع بانک توسعه و تعاون هر سه ماه یک مرتبه و همچنین منابع صندوق رفاه دانشجویان هر 6 ماه یک مرتبه پرداخت خواهد شد و دانشجویان باید برای دریافت این وام تعهدنامه دانشجویی داشته باشند.

دریافت وام ضروری دانشجویان به تشخیص رئیس صندوق رفاه دانشجویان در این ترم جاری تحصیلی برای کلیه مقاطع تحصیلی حذف شده است.

در سال تحصیلی 1400-1401 مبالغ وام های دانشجویی30 درصد رشد داشته است و برای دانشجویان متاهل دو برابر مبلغ وام دانشجویان مجرد پرداخت می‌شود. همچنین ازدواج دانشجویی، وام دانشجویان متأهل دو برابر افزایش یافته است.

وام ودیعه مسکن متاهلی نیز با افزایش 30 درصدی در تهران، به 32 میلیون و پانصد هزار تومان، در کلان شهرها به 26 میلیون تومان و در سایر شهرها به 19 میلیون و پانصد هزار تومان افزایش یافته است.

زمان ثبت‌نام وام‌های دانشجویی تحصیلی، شهریه و مسکن در نیم سال دوم سال تحصیلی 1401 - 1400 حداکثر تا تاریخ 25 اردیبهشت ماه 1401 تعیین شده و لازم است دانشجویان متقاضی تا تاریخ فوق نسبت به تشکیل پرونده و یا در صورت داشتن پرونده نسبت به ثبت درخواست وام و ارسال مدارک لازم اقدام کنند.

انتهای پیام