دوشنبه 2 مهر 1403

واکنش ارگان شهرداری به انتقاد رئیس دانشکده صداوسیما از جمیله علم الهدی: بی ربط گفته!

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
واکنش ارگان شهرداری به انتقاد رئیس دانشکده صداوسیما از جمیله علم الهدی: بی ربط گفته!

اقتصادنیوز: بدنبال انتشار یادداشت شهاب اسفندیاری رئیس دانشکده صداوسیما که به حمایت روزنامه همشهری از جمیله علم الهدی همسر ابراهیم رئیسی انتقاد کرده و او را از ورود به سیاست برحذر داشته بود، این روزنامه واکنش نشان داد.

به گزارش اقتصادنیوز رئیس صداوسیما در یادداشت خود نوشته بود خانم جمیله علم الهدی گفته تا قبل از انتخاب همسرشان به ریاست‌جمهوری هیچ فعالیت سیاسی نداشته‌اند و اصلا شخصیت سیاسی نبوده‌اند. این اذعان صادقانه و متواضعانه بسیار ارزشمند است. عرصه سیاست، عرصه بسیار پیچیده‌ای است و برای افرادی که هیچ تجربه‌ای در آن ندارند می‌تواند بسیار پرمخاطره و دارای تبعات ناگوار باشد. بر این اساس به‌عنوان یک برادر خیرخواه توصیه شخصی‌ام به سرکار خانم دکتر علم‌الهدی این است که در همان عرصه تخصصی و بسیار بااهمیتی که سال‌ها در آن درخشیده‌اند، یعنی فلسفه تعلیم و تربیت، به خدمات ارزنده آموزشی و پژوهشی مشغول باشند و از ورود به عرصه پرمخاطره سیاست پرهیز کنند؛ چراکه هر خطا و لغزشی در این عرصه، غیر از هزینه‌هایی که برای خود ایشان به همراه دارد، می‌تواند به تصویر رئیس‌جمهور محترم و دولت هم لطمه بزند.

روزنامه همشهری، اما این انتقاد را برنتابیده و نوشته است: کل متن آقای اسفندیاری برای اثبات این توصیه است که به خانم علم‌الهدی بگوید وارد سیاست نشود؛ چون کار سیاسی بلد نیست؛ مثل اینکه من بگویم وارد نجاری نشو، بلد نیستی و بعد در مقام استدلال نشان دهم که مثلا چون خوب آواز نمی‌خوانی؛ همین‌قدر بی‌ربط.

همچنین بخوانید