پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

واکنش رئیس سازمان سنجش درباره نفوذ مافیای کنکور

وب‌گاه الف مشاهده در مرجع

رییس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: کسی یا مافیای کنکور سازمان سنجش آموزش کشور را تحت فشار قرار نداده است و اعتقادی به این بحث ندارم.

به گزارش ایرنا، ابراهیم خدایی در این باره که عده ای فشار مافیای کنکور به سازمان سنجش برای برگزاری به موقع کنکورهای 99 را مطرح می کنند، توضیحاتی ارائه داد.

وی با تاکید بر اینکه سازمان سنجش با افراد یا مافیای کنکور هیچ نوع ارتباطی از جمله سیستماتیک ندارد، افزود: هر تغییری که عده ای دنبال آن هستند و همان اتفاق رخ ندهد، مافیای کنکور را مطرح می کنند.

رییس سازمان سنجش درباره مافیای کنکور اظهار داشت: مافیای کنکور یک زمانی به نام موسسات آموزشی یا افراد و در دوره ای به نام سازمان سنجش مطرح می شود.

معاون وزیر علوم با بیان اینکه دانشگاه ها باید پذیرش دانشجو داشته باشند، گفت: الان 2 بحث مطرح است، نخست مسائل دانشگاه ها و آموزش عالی است که دانشجو به عنوان ظرفیت ورودی مطرح می شود و یک بحث هم به عنوان حقوق داوطلبان پیش می آید.

خدایی ادامه داد: فرض کنیم کنکور برگزار نشود، پیش بینی ها هم می گوید در پاییز شرایط بدتر است؛ با این حساب زمان برگزاری کنکور عقب تر می رود.

وی ادامه داد: درصورتی که کنکورها برگزار نشود و به سال آینده واگذار شود، سال آینده که ظرفیت ها دو برابر نمی شود.

رییس سازمان سنجش با بیان اینکه تنها متضرران این مسأله داوطلبان امسال هستند، تاکید کرد: این افراد از ظرفیت ورودی محروم می شوند؛ چون دانشگاه به یک باره ظرفیت های ورودی را 2 برابر نمی کند.

خدایی گفت: این مباحث مباحث عدالت آموزشی و تضییع حق داوطلبان، یکی از کلید واژه های اساسی است؛ از سوی دیگر وزارت بهداشت در فرایند تربیت نیروی انسانی، ورودی و خروجی رشته های علوم پزشکی را برنامه ریزی کرده است.

وی افزود: فرض کنید دانشگاه های علوم پزشکی ورودی نداشته باشند که این مسأله با نیازهای کشور همخوانی ندارد. بنابراین اگر عده ای از طریق مطرح کردن مافیای کنکور دنبال اهداف خود هستند، یک بحث جداگانه ای است.

براساس اعلام سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور، تکلیف زمان برگزاری آزمون‌های سراسری 99 دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور به زودی مشخص می‌شود.