سه‌شنبه 17 مهر 1403

واکنش شرکت‌های فناوری اروپا به پیش‌نویس قانون جدید اتحادیه اروپا درباره هوش مصنوعی

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
واکنش شرکت‌های فناوری اروپا به پیش‌نویس قانون جدید اتحادیه اروپا درباره هوش مصنوعی

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از تک‌کرانچ، بنیانگذاران شرکت‌های بزرگ فناوری و غول‌های صنعت در سراسر اروپا با امضای نامه‌ای سرگشاده به کمیسیون اتحادیه اروپا هشدار دادند که اگر اتحادیه اروپا قوانینی را برای سرکوب نوآوری تصویب کند، اروپا انقلاب هوش مصنوعی مولد را از دست می‌دهد.

مدیران 150 کسب‌وکار، از جمله زیمنس آلمان و ایرباس فرانسه، خطرات قوانین سخت‌گیرانه در مورد هوش مصنوعی را برجسته کردند و گفتند که این قوانین می‌تواند توانایی شرکت‌های اروپایی را برای رقابت در این زمینه تهدید کند، در حالی که در مقابله با چالش‌های احتمالی نیز ناکام است.

در نامه سرگشاده آمده که پیشنهادات نظارتی فعلی در سطح اتحادیه اروپا می تواند فرصت ها را خفه کند.

در این نامه که روز جمعه به کمیسیون اروپا، پارلمان و کشورهای عضو ارسال شد، آمده است: «در ارزیابی ما، پیش‌نویس قانون، رقابت‌پذیری و حاکمیت فناوری اروپا را بدون مقابله مؤثر با چالش‌هایی که با آن مواجه هستیم، به خطر می‌اندازد.»

اتحادیه اروپا تقریباً دو سال بر روی پیش‌نویس‌های پیشنهادی (قانون هوش مصنوعی) کار کرده است که به عنوان مبنایی برای مذاکرات بین کشورهای عضو و کمیسیون اروپا عمل می‌کند، اما منتقدان می گویند این اقدام این حوزه قضایی را به سخت‌ترین حوزه در جهان برای اجرای پلتفرم‌های هوش مصنوعی تبدیل کند..

از زمان راه‌اندازی ربات گفت و گوی چت‌جی‌پی‌تی تقاضاها در 8 ماه گذشته برای وضع مقررات افزایش یافته است و این نگرانی را در میان برخی از دولت‌های اروپایی (مانند ایتالیا که استفاده از چت‌جی‌پی‌تی را ممنوع کرده است) تقویت کرده است که هوش مصنوعی مولد منجر به موجی از مشکلات جدید در مورد حریم خصوصی خواهد شد.

این نامه استدلال می‌کند که هزینه‌های انطباق و ریسک ها ممکن است نامتناسب باشد و شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران را مجبور به ترک اتحادیه اروپا به منظور بهره‌گیری از نوآوری‌های جدید هوش مصنوعی کند که شکاف بهره‌وری حیاتی با ایالات متحده ایجاد می‌کند.

این شرکت‌ها خواستار تشکیل یک نهاد نظارتی اتحادیه اروپا متشکل از کارشناسان صنعت هستند که می‌تواند نحوه اعمال قوانین جدید را کنترل کند و پیشرفت های فناوری جدید را در نظر بگیرد.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اتحادیه اروپا

هوش مصنوعی قانون هوش مصنوعی این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
واکنش شرکت‌های فناوری اروپا به پیش‌نویس قانون جدید اتحادیه اروپا درباره هوش مصنوعی 2