دوشنبه 11 تیر 1403

واکنش طحان نظیف به سوالی درباره میزان مشارکت / برای اعلام آمار و ارقام زود است

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
واکنش طحان نظیف به سوالی درباره میزان مشارکت / برای اعلام آمار و ارقام زود است

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه اگر انتخابات به دور دوم کشیده شود آیا شورای نگهبان آمادگی لازم را برای نظارت بر فرایند انتخابات خواهد داشت، بیان کرد: اینکه انتخابات به دور دوم کشیده شود یا خیر بنده اطلاعی ندارم و این موارد بعد از شمارش آرا مشخص می‌شود.

هادی طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان امشب در جمع خبرنگاران درباره میزان مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: ما الان در حال رأی گیری هستیم و همین الان حضور مردم پای صندوق‌های رأی را مشاهده می‌کنیم و چون در حال رأی گیری هستیم، نمی‌توانیم آرا و ارقامی را به صورت دقیق گزارش دهیم و تا اتمام رای گیری باید طبیعتاً صبر کنیم. وی ادامه داد: بعد از فرایند رأی‌گیری، شمارش آرا را خواهیم داشت و بحث میزان مشارکت و فرد منتخب از سوی مراجع رسمی اعلام خواهد شد، لذا برای اعلام این اعداد و ارقام زود است.

خبر مرتبط طحان نظیف: رای‌گیری در هیچ کشوری به پایان نرسیده است

سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد: آمار و ارقامی که درباره صندوق‌های خارج از کشور بیان می‌شود، فاقد اعتبار است؛ چراکه تاکنون فرآیند اخذ رای به پایان نرسیده است و همچنان در حال رای‌گیری هستیم.

وی درباره گزارش‌های مربوط به تخلفات انتخاباتی، گفت: بنده همین دقایق قبل از همکاران خود در هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات پرسیدم و موارد جزئی از صبح تا الان به همکاران ما گزارش شده و موضوعات را تا حصول نتیجه پیگیری کردند، اما موضوع خاصی وجود نداشته و موارد جزئی که گزارش شده پیگیری شده و نکته خاصی که از آن نگرانی داشته باشیم وجود ندارد. سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه اگر انتخابات به دور دوم کشیده شود آیا شورای نگهبان آمادگی لازم را برای نظارت بر فرایند انتخابات خواهد داشت، بیان کرد: اینکه انتخابات به دور دوم کشیده شود یا خیر بنده اطلاعی ندارم و این موارد بعد از شمارش آرا مشخص می‌شود. --> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.

واکنش طحان نظیف به سوالی درباره میزان مشارکت / برای اعلام آمار و ارقام زود است 2