یک‌شنبه 1 مهر 1403

وداع رسمی اسطوره با اروپا / آخرین فرصت مسی: این جایزه دیگر به تو نخواهد رسید

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
وداع رسمی اسطوره با اروپا / آخرین فرصت مسی: این جایزه دیگر به تو نخواهد رسید

لیونل مسی یکی از سه نامزد یوفا برای جایزه بهترین بازیکن فصل 23-2022 است. او نامزد جایزه‌ای شده که اگر این دوره دریافتش نکند دیگر به آن نخواهد رسید.

به گزارش "ورزش سه"، جایزه بهترین بازیکن فصل 23-2022 یوفا به یکی از این سه ستاره تعلق خواهد گرفت: لیونل مسی، کوین دی‌بروین و ارلینگ هالند.

امروز نام سه فینالیست این جایزه در حالی اعلام شد که مراسم اهدای آن همزمان با قرعه‌کشی مرحله گروهی چمپیونزلیگ 24-2023 روز 31 آگوست در موناکو برگزار می‌شود.

کوین دی‌بروین و ارلینگ هالند به عنوان نمایندگان منچسترسیتیِ پپ گواردیولا به این فهرست راه یافته‌اند، تیمی که فصل گذشته فاتح چمپیونزلیگ شد. لئو مسی به خاطر عملکرد خوبش در پاری سن ژرمن به جمع فینالیست‌ها راه یافته درحالیکه این تیم فرانسوی در بزرگترین رقابت قاره اروپا نتوانست از مرحله یک‌چهارم نهایی جلوتر برود و توسط بایرن مونیخ با دو شکست پیاپی حذف شد.

باید اشاره کرد که این دوره عملا آخرین باری است که نامزد دریافت این جایزه خواهد شد چرا که او حالا دیگر در اروپا حضور ندارد و به اینترمیامی پیوسته است. تنها در صورت بازگشت لئو به فوتبال اروپا در آینده است که رسیدن او به این جایزه ممکن خواهد شد. اتفاقی که در حال حاضر بسیار بعید به نظر می‌رسد. مسی این جایزه را دو بار در سالهای 2011 و 2015 به دست آورده است.

لئو مسی، کوین دی‌بروین و ارلینگ هالند سه فینالیست هستند اما ستاره‌های دیگری مثل ایلکای گوندوگان، رودری، کیلیان امباپه، لوکا مودریچ، مارسلو بروزوویچ و دکلان رایس با اختلافی اندک نسبت به این سه نفر قرار دارند.

در سوی دیگر و در بخش مربیان فینالیست‌های نهایی پپ گواردیولا و سیمونه اینزاگی هستند؛ قهرمان و نایب‌قهرمان چمپیونزلیگ. نفر سوم لوچانو اسپالتی است که در یک فصل درخشان با ناپولی این تیم را بعد از نزدیک به سه دهه به قهرمانی در سری آ رساند. خوزه لوئیس مندیلیبار، سرمربی سویا با وجود قهرمانی با تیمش در لیگ اروپا از لیست فینالیست‌ها کنار مانده است.

وداع رسمی اسطوره با اروپا / آخرین فرصت مسی: این جایزه دیگر به تو نخواهد رسید 2