جمعه 30 شهریور 1403

ورود بخش خصوصی برای توسعه سواحل مکران در دستور کار قرار گرفت

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
ورود بخش خصوصی برای توسعه سواحل مکران در دستور کار قرار گرفت

احمد الهیاری معاون توسعه و فناوری دبیرخانه شورای توسعه سواحل مکران در برنامه روی خط رادیو اقتصاد با بیان اینکه توسعه سواحل مکران دارای وجوه مختلف است گفت: توسعه سواحل مکران باید از طریق چند بخش اجرا شود که در راس آن بخش خصوصی باشد.

وی ادامه داد: بخش دولتی باید در تدوین سیاست ها و برنامه ها حضور داشته باشد و به شکل گیری توسعه منطقه ای پایدار کمک کند.

او اظهار کرد: به طور عمده وظیفه دولت ایجاد زیرساخت وتامین اعتبا ات لازم است که از طریق آن بتوانیم پروژه های که چندین سال نیمه تمام باقی مانده اند را به اتمام برسانیم.

الهیاری یا بیان اینکه در برخی ای از پروژه ها حضور دولت برای سرمایه گذاری کفایت نمی‌کند و باید بخش خصوصی واقعی ورود کند گفت: توسعه راههای مواصلاتی و ایجاد زیرساخت ها و امور بهداشتی در چارچوب وظایف دولت است. در این زمینه نیز قطعا نمی توانیم انتظار پروژه های زیرساختی سریعی را در این منطقه داشته باشیم زیرا همین امروز نیز در ردیف بودجه ای ما پروژه های زیرساختی وجود دارند که سالها از تصویب آنها می گذرد.

معاون توسعه و فناوری دبیرخانه شورای توسعه سواحل مکران اظهارکرد: در خصوص مشارکت بخش خصوصی در توسعه منطقه مکران اقداماتی باید انجام شود که در دولت گذشته نیز مورد توجه بوده است. ایجاد مجتمع های پتروشیمی، کارخانه جات پولادی، کشت و صنعت، کشتی گیری و بندر جدید برای پهلوگیری با تناژ بالا که پیشتر انجام شده است.

او بیان کرد: رویکرد دولت جدید و رئیس جمهور آن است که بخش خصوصی علاوه بر اجرای طرح های پیشران در تدوین سیاست های صنعتی و بازرگانی و علمی منطقه با نظام برنامه ریزی دولت از جمله شورای توسعه مکران و برنامه و بودجه برنامه همکاری جدی داشته باشد.

خبرنگار: محبوبه کباری