دوشنبه 16 مهر 1403

ورود بیش از 292هزار فقره پرونده به مجموعه قضایی چهارمحال‌وبختیاری

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
ورود بیش از 292هزار فقره پرونده به مجموعه قضایی چهارمحال‌وبختیاری

احمدرضا بهرامی گفت: در سال 99 جمع کل پرونده‌های قضایی این استان برابر با 292 هزار و 628 فقره بوده، با توجه به تعداد کم قضات سهم هر قاضی یک هزار و 544 پرونده می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ احمدرضا بهرامی رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری در نشست مدیران قضایی استان با فعالان فضای مجازی که با موضوع پیشگیری از وقوع جرم و کنترل آسیب های اجتماعی، اظهار کرد: در این استان 17 حوزه قضایی، 10 حوزه شهرستانی و هفت دادگاه عمومی بخش وجود دارد.

وی افزود: در چهارمحال و بختیاری هم به لحاظ قاضی و هم از نظر کادر اداری کمبود نیرو داریم و پست های بلاتصدی در مجموعه قضایی استان بسیار زیاد هستند، برای مثال قضات علاوه بر قضاوت در دادگاه هاو رسیدگی به پرونده ها و دعاوی در کمیسیون های مختلف ازجمله کمیسیون ماده 100 عضو بوده و این کمیسیون ها از طریق آن ها اداره می شوند.

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در سال 99 جمع کل پرونده های قضایی این استان برابر با 292 هزار و 628 فقره بوده، با توجه به تعداد کم قضات سهم هر قاضی یک هزار و 544 پرونده می شود.

بهرامی عنوان کرد: کار دادگستری به دو بخش کمیت و کیفیت تقسیم می شود، در بخش کیفیت از آنجا که بحث حقوق مردم مطرح است از اهمیت ویژه ای برخوردار است و نیازمند دقت و ریزبینی است.

وی تاکید کرد: دغدغه مجموعه قضا کسب رضایتمندی مردم چهارمحال و بختیاری است، نگران و عذرخواه مردم به لحاظ کمی ها و کاستی ها در دادگاه ها و مراجع قضایی بوده و درصدد رفع این نواقص هستیم.

انتهای پیام /