چهارشنبه 28 شهریور 1403

ورود مستقیم مدال آوران المپیاد علوم پزشکی به دوره دستیاری

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
ورود مستقیم مدال آوران المپیاد علوم پزشکی به دوره دستیاری

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: در ادوار المپیاد صرفاً کسانی که مدال طلا داشتند می توانستند به صورت مستیم در دوره دستیاری شرکت کنند؛ از امسال، مدال آوران نقره نیز به آن اضافه شده اند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: در ادوار المپیاد صرفاً کسانی که مدال طلا داشتند می توانستند به صورت مستیم در دوره ی دستیاری شرکت کنند؛ از امسال، مدال آوران نقره نیز به آن اضافه شده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر ابوالفضل باقری فرد، معاون آموزشی وزارت بهداشت، در بازدید از مرحله نهایی شانزدهمین المپیاد دانشجویان علوم پزشکی گفت: امسال نیز همچون سال گذشته، تسهیلات اجرایی سازی طرح‌های برتر، از طریق دانشگاه‌های آن‌ها فراهم می شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، از رقابت 6 هزار دانشجوی علوم پزشکی از 64 دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی کشور در شانزدهمین دوره المپیاد خبر داد و گفت: اکنون در حدود 500 دانشجو به مرحله پایانی راه پیدا کرده اند. نتایج نهایی روز چهارشنبه در مراسم اختتامیه اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به شش حیطه المپیاد امسال گفت: اتفاق جدیدی که طی دوسال اخیر در المپیاد افتاده این است که بر اساس نیاز ها و سلامت جامعه گام برداشته شده است. به عنوان مثال در حیطه هنر و سلامت، با موضوع خود مراقبتی از گروه های مختلف دانشجویی طرح هایی برای آموزش عمومی در سطح جامعه ارائه شده است. در حیطه کارآفرینی نیز، طرح های دانشجویان منتهی به برخی محصولات شده است.

دکتر باقری فرد، توجه به محصول محوری در حیطه کارآفرینی و کسب و کارهای فناورانه را از دیگر ویژگی ها دانست و افزود: استفاده از هوش مصنوعی در علوم پزشکی به سرفصل های المپیاد امسال اضافه شده است.

معاون آموزشی دانشگاه، در کنار حیطه هنر و سلامت، نیاز محوری و خروج از فرآیندهای دانشی صرف را وجه تمایز المپیاد امسال خواند و تصریح کرد: در ادوار المپیاد صرفا کسانی که مدال طلا داشتند می توانستند به صورت مستیم در دوره ی دستیاری شرکت کنند؛ از امسال، مدال آوران نقره نیز به آن اضافه شده اند.

وی در پایان افزود: سعی کردیم تا چتر استفاده از تسهیلات استعداد درخشان را گسترده‌تر کنیم و برای اجرای طرح های دانشجویان اعتبار خواهیم داد.