یک‌شنبه 27 خرداد 1403

ورود پیکر مطهر آیت‌الله شهید آل هاشم به فرودگاه تبریز

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
ورود پیکر مطهر آیت‌الله شهید آل هاشم به فرودگاه تبریز

پیکر پاک آیت‌الله شهید آل هاشم دقایقی پیش برای مراسم تشییع وارد فرودگاه تبریز شد.

به گزارش مشرق، هواپیمای حامل پیکر شهید آیت الله آل هاشم دقایقی قبل وارد فرودگاه تبریز شد، پیکر مطهر وی بر دوش مسئولان استان به خاک مادری خود بازگشت.

مراسم تشیع پیکر مطهر شهید آل هاشم روز پنج‌شنبه سوم خردادماه ساعت 9:30 از میدان شهدا تا میدان ساعت تبریز برگزار می‌شود.

پیکر شهید آیت‌الله محمدعلی آل هاشم پس از تشییع برای تدفین به وادی رحمت تبریز انتقال یافته و در قطعه‌ی صدقین گلزار شهدای وادی رحمت تبریز به خاک سپرده خواهد شد و مراسم ترحیم و شام غریبان از ساعت 17 تا 19 در مصلی تبریز برپا می‌شود.

به گزارش ایسنا، رئیس جمهور که برای افتتاح سد قیز قلعه سی به آذربایجان شرقی سفر کرده بود، در هنگام بازگشت از جلفا به تبریز بر اثر سقوط هلیکوپتر شهید شد.

علاوه بر رئیس جمهور، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، آیت الله سیدمحمدعلی آل هاشم امام جمعه تبریز و مالک رحمتی، استاندار آذربایجان شرقی نیز در این پرواز حضور داشتند که به همراه چند نفر دیگر، از جمله محافظان و کادر پرواز، جان خود را از دست دادند.

سانحه حدود ساعت 13:30 روز گذشته در ارتفاعات ورزقان واقع در آذربایجان شرقی رخ داد ولی به دلیل صعب العبور بودن منطقه، مه آلود بود هوا، سرما و بارندگی، عملیات جست و جو تا بامداد امروز به طول کشید و سرانجام امدادگران در حالی لاشه هلیکوپتر را پیدا کردند که متاسفانه هیچ کدام از سرنشینان آن زنده نمانده بودند.