چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403

وزارت دفاع: تداوم اهانت به قرآن نشان دهنده نفوذ جریان جهانی صهیونیسم است

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
وزارت دفاع: تداوم اهانت به قرآن نشان دهنده نفوذ جریان جهانی صهیونیسم است

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در بیانیه‌ای اعلام کرد: برابر هشدارهای قبلی، تداوم هتک حرمت به قران کریم نشان‌دهنده نیرنگ سازماندهی شده با هدف ترویج خشونت، کینه و اختلاف میان ادیان و ملت‌های جهان است.

به گزارش مشرق، سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پی اهانت به قران مجید در کشور سوئد، با صدور بیانیه‌ای، این اقدام شنیع را محکوم کرد.

در متن این بیانیه آمده است:

تداوم اهانت به کلام‌الله مجید و مقدسات الهی به رغم تذکرات رهبران و بزرگان ادیان الهی و اعتراضات و محکومیت جهانی و تذکرات رسمی ملت‌های جهان، به عنوان نقض آشکار حقوق ادیان الهی در کشور سوئد بوده و این امر نشان دهنده نفوذ جریان جهانی صهیونیسم و عدم استقلال و وابستگی این کشور و نقض آزادی سایر ادیان و اعتقادات و هم چنین تعمد در عدم توجه به نگرانی‌های ادیان الهی و ضعف مدیریت و تأمین امنیت و آرامش آنان است که موجب تألم و خشم همه آزادگان و دینداران جهان شده است.

اگر چه برابر هشدارهای قبلی تداوم این اقدام نشان‌دهنده نیرنگ سازماندهی شده با هدف ترویج خشونت، کینه و اختلاف میان ادیان و ملت‌های جهان است لکن مقصود اصلی برهم زدن توجهات جهانیان از تحولات داخلی رژیم صهیونیستی در حال فروپاشی است. از این رو انتظار می‌رود دستگاه‌های مسئول کشور و جهان اسلام بویژه کنفرانس سران کشورهای اسلامی اقدامی مؤثر و بازدارنده برای جلوگیری از تکرار اقدام مشابه در آن کشور و هم چنین در همه جای دنیا نموده و با برخوردی مناسب و متناسب هزینه آن را بر عاملان و آمران این اقدامات شوم، منحوس و ضد حقوق بشری تحمیل نمایند.

سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع ضمن اعلام انزجار و اعتراض شدید به این رویداد و محکومیت آن، از همه دستگاه‌های تبلیغی، هیئات عزاداری، علمای دین، روشنگران، مبلغان و صاحبان منابر استدعا دارد با عنایت به قرار گرفتن در ایام عزدارای سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در چارچوب فتوای بسیار مهم جهاد تبیین ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) ضمن اختصاص زمان برای ترویج و تبلیغ جایگاه قرآن و معارف قرآنی در برنامه‌های خود، طرح‌های شیطانی دستگاه استکباری جهان را برای آحاد مردم تبیین نمایند.