پنج‌شنبه 19 مهر 1403

وزش بادهای شمالی در بوشهر تداوم دارد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
وزش بادهای شمالی در بوشهر تداوم دارد

بوشهر - ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی جوی و دریایی نشان می‌دهد وزش بادهای شمالی در این استان تداوم دارد.

پیام مساعدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با این شرایط طی امروز و فردا به تناوب در برخی از ساعتها با افزایش سرعت وزش بادهای شمالی بویژه در سواحل شمالی و مرکزی این استان و روی دریا، خلیج فارس در این مناطق به نسبت مواج و متلاطم خواهد بود.

وی بیان کرد: در مناطق جنوبی استان بوشهر جهت وزش باد در بیشتر ساعت‌ها جنوبی پیش بینی می‌شود و طی امروز و روزهای آینده دمای هوا در سطح استان از مقادیر بالایی برخوردار است.

مساعدی عنوان کرد: در 24 ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی و در برخی ساعت‌ها وزش باد، در مناطق شمالی و مرکزی با احتمال گرد و خاک، در مناطق جنوبی مه صبحگاهی و در مناطق شرقی گاهی افزایش ابر پیش بینی شده‌است.

وی ادامه داد: در این مدت جهت وزش باد در مناطق شمالی و مرکزی استان شمال غربی تا غربی با سرعت 10 تا 34 گاهی تا 42 کیلومتر در ساعت و در مناطق جنوبی متغیر، به طور غالب شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت 8 تا 32 کیلومتر در ساعت و در فاصله از ساحل طی امروز تا 38 کیلومتر در ساعت است.

مساعدی بیان کرد: در 24 ساعت آینده ارتفاع موج در سواحل شمالی و مرکزی 60 تا 120 گاهی 90 تا 180 سانتیمتر و در سواحل جنوبی 30 تا 90 و در فاصله از ساحل 60 تا 120 سانتیمتر پیش بینی میشود.

وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت 00:03 دقیقه بامداد، جزر اول 03:31 بامداد، مد دوم 10:39 و جزر دوم 18:33 خواهد بود.

*س_برچسب‌ها_س*