یک‌شنبه 15 مهر 1403

وزیرعلوم کشورمالی: از توانمندی‌ها و دستاوردهای ایران شگفت زده شدم

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
وزیرعلوم کشورمالی: از توانمندی‌ها و دستاوردهای ایران شگفت زده شدم

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، «آمادو کیتا» وزیر تحصیلات عالی و تحقیقات علمی کشور مالی پس از بازدید از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس از پیشرفت‌های علمی و فناوری ایران استقبال کرد و گفت: از تکنولوژی‌ها و دستاوردهای موجود در ایران شگفت زده شدم. کشور مالی از توانمندی های سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران در بخش پژوهشگاه و پارک به ویژه ارتباط میان پژوهشگاه، پارک علم و فناوری و دانشگاه استقبال می‌کند. ما تمایل داریم که این ارتباط را با ایران برقرارکنیم.

وی در ادامه با اشره به ظرفیت های کشورمالی برای توسعه تعاملات میان ایران و این کشور توضیح داد: کشورمالی یک کشور درحال توسعه است که کشاورزی و مباحث فناوری و توسعه تکنولوژی در این حوزه حائز اهمیت است. همچنین مباحث کاربردی و برقراری ارتباط میان این موارد برای ما اهمیت دارد.

آمادو کیتا ضمن ابراز علاقه به شکل گیری ارتباط میان کشور مالی و سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران، درخصوص انتظارات خود از این سازمان توضیح داد: از سازمان پژوهش‌ها انتظار داریم که توانمندی و تجارب و مدل های پیشرفته ای که دارند را به کشور مالی انتقال دهند. همچنین ارتباطی که پژوهشگاه با بخش پارک علم و فناوری دارد یک مدل بسیار عالی است که ما از انتقال آن به کشورمان استقبال می کنیم.

وزیر تحصیلات عالی و تحقیقات علمی کشور مالی درخصوص نگاه مردم کشورمالی به ایران و تصورات آن ها از ایران گفت: مردم مالی، مردم ایران را بسیار خوب می شناسند. مردم ایران افرادی بسیار مهربان و کاری هستند. ایران پتانسیل بسیار خوبی برای توسعه همکاری های بین مالی و ایران دارد. اما من با سفر به ایران متوجه شدم توانمندهای ایران بیشتر از آن‌چیزی بود که از قبل فکر میکردم.

وی درخصوص شکل گیری تعاملات سازنده با ایران گفت: به نظرم بعد از بازگشت به مالی ارتباطات با ایران می تواند به طور خیلی وسیعی توسعه پیدا کند. ارتباطات در حوزه سلامت، معدن، تدریس و آموزش و فناوری می تواند به کشورمالی کمک کند.

انتهای پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

وزارت علوم تحقیقات و فناوری

دانش بنیان

کشورمالی پارک علم و فناوری این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
وزیرعلوم کشورمالی: از توانمندی‌ها و دستاوردهای ایران شگفت زده شدم 2
وزیرعلوم کشورمالی: از توانمندی‌ها و دستاوردهای ایران شگفت زده شدم 3