شنبه 21 مهر 1403

وزیر خارجه ژاپن عید فطر را به مسلمانان تبریک گفت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
وزیر خارجه ژاپن عید فطر را به مسلمانان تبریک گفت

پکن - ایرنا - "توشیمیتسو موتگی" وزیر خارجه ژاپن با انتشار پیامی عید فطر را به همه مسلمانان جهان به ویژه مسلمانان ژاپن «تبریک» گفت.

به گزارش ایرنا "موتگی" روز شنبه در این پیام افزود: همچنین نسبت به همه مسلمانانی که در حال مبارزه با ویروس کرونا هستند و برای جلوگیری از این ویروس در ماه رمضان و عید فطر تلاش می کنند ادا احترام می کنم.

وزیر خارجه ژاپن هر ساله به مناسبت ماه مبارک رمضان ضیافت افطاری برگزار می کرد اما امسال با توجه به شیوع کرونا در این کشور و سراسر جهان، چنین برنامه ای برگزار نشد و به جای آن یک پیام تبریک صادر کرده است.

موتگی در پیام خود ضمن «عالی توصیف کردن روابط کشورش با کشورهای مسلمان» تاکید کرده است روابط توکیو با کشورهای مسلمان در زمینه های مختلفی از جمله سیاست، امنیت، اقتصاد و فرهنگ بسیار قوی است.

وی ادامه داد: در حالی که جامعه با بحران جهانی، یعنی همه گیری کوید 19 روبرو است می خواهیم برای غلبه بر این چالش، با جامعه بین المللی از جمله همه مسلمانان همکاری نزدیکی داشته باشیم و روابط صمیمانه خود را با کشورهای اسلامی عمیق تر کنیم.

وزیر خارجه ژاپن در پایان پیام خود با دوستان و کشورهای مسلمان جهان ابراز همبستگی کرده و سلامتی و خوشبختی را برای آنان آرزو کرده است.

*س_برچسب‌ها_س*