سه‌شنبه 12 تیر 1403

وزیر فرهنگ: آماده جهش بزرگی در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی هستیم

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
وزیر فرهنگ: آماده جهش بزرگی در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی هستیم

محمدمهدی اسماعیلی روز یکشنبه 10 تیرماه در آیین گرامیداشت «روز دیپلماسی فرهنگی و تعامل با جهان» در حسینیه الزهرا (س) سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی که به صورت ارتباط برخط با رایزنان فرهنگی کشورمان در کشور‌های خارجی برگزار شد، اظهار داشت: سال اولی است که دهه تیر ماه به عنوان روز دیپلماسی فرهنگی نامگذاری شده و در سالروز تاسیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی است و این تبریک مضاعف به همکاران ما در سازمان دارد که مجاهدان فرهنگی ما هستند.

وی افزود: وقتی به روند شکل‌گیری سازمان نگاه می‌کنیم عنایت رهبر معظم انقلاب را داریم که جلسات متعددی برای حوزه دیپلماسی فرهنگی برگزار شد و در نهایت این سازمان شکل گرفت.

سازمان فرهنگ ازجمله محدود مجموعه‌های دولتی که اساسنامه آن به تنفیذ و امضای رهبر انقلاب رسیده است

اسماعیلی گفت: جزو نادر مجموعه‌های دولتی که اساسنامه آن به تنفیذ و امضای رهبر انقلاب رسیده و فرآیند تعیین رئیس سازمان اذن و حساسیت رهبری را می‌طلبد و اگر رهبری اجازه و تنفیذ دادند وزیر فرهنگ حکم رئیس سازمان را صادر می‌کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای ماموریت خطیر در حوزه فرهنگی تشکیل شده است. این که آیا تمام اهداف در تاسیس سازمان محقق شده یا نه و دولت‌ها اهتمام لازم را نشان داده‌اند یا ندادند، این بحث جدایی است.

اسماعیلی گفت: وقتی کار را در دوره جدید در سازمان شروع کردیم، گزارشی که به من ارائه کردند این بود که در سال 92 هزینه‌های ما در خارج از کشور به دلار و در داخل به ریال است و اعلام شد که توان اداره رایزنی‌ها را نداریم.

وی افزود: امسال با نگاه خاص دولت شهید رئیسی و با پیش‌بینی‌های صورت گرفته بودجه سازمان به بیش از دو هزار میلیارد تومان رسیده تا آماده یک جهش بزرگ در سازمان فرهنگ و ارتباطات باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: این توفیق را داشتم از آقای ایمانی‌پور برای جلسه هیات دولت دعوت کردم و همایش رایزنان فرهنگی را برگزار کردیم. بنای ما حل مسائل مختلفی بودیم که در سازمان با آنها مواجه بودیم و بخش مهمی از آنها اتفاق افتاد و یک روز را به نام روز دیپلماسی فرهنگی نامگذاری کردیم. این روز را که 23 تیر بود جایگزین کردیم.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سایر حوزه ها