یک‌شنبه 18 شهریور 1403

وزیر کشور: لغو روادید برای ایام اربعین برقرار است + فیلم

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
وزیر کشور: لغو روادید برای ایام اربعین برقرار است + فیلم

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، در حاشیه جلسه هیات دولت، احمد وحیدی وزیر کشور به خبرنگاران اظهار داشت که وضعیت امنیت مرز‌ها به خوبی حفظ شده است و تلاش‌های قوی امنیتی منجر به دستگیری افراد حاضر در حملات علیه حافظان امنیت فرزندان فراجا در جریان انتخابات شده است. وی افزود که دستگاه‌های امنیتی مختلف به خوبی به این ماموریت مسلط هستند و به ناامنسازی برخورد می‌کنند. وی در پاسخ به سوال...

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، در حاشیه جلسه هیات دولت، احمد وحیدی وزیر کشور به خبرنگاران اظهار داشت که وضعیت امنیت مرز‌ها به خوبی حفظ شده است و تلاش‌های قوی امنیتی منجر به دستگیری افراد حاضر در حملات علیه حافظان امنیت فرزندان فراجا در جریان انتخابات شده است. وی افزود که دستگاه‌های امنیتی مختلف به خوبی به این ماموریت مسلط هستند و به ناامنسازی برخورد می‌کنند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو اعلام کرد که لغو روادید برای اربعین امسال در جلسه با وزیر کشور عراق تمدید شده است، تا این لغوادید برای ایام اربعین برقرار باقی بماند.

وزیر کشور به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و بیان کرد که بر اساس قانون اساسی، مدت برگزاری انتخابات تا پنجاه روز پیش انجام شده است و این امر نیاز به تمدید ندارد. او از محدودیت‌هایی که در این باره برای دولت تصمیم‌گیری شده، یاد کرد و تاکید کرد که فرایند انتخابات در جهت شفافیت و با حضور مردم به خوبی پیش می‌رود.

وی در پایان به برنامه دولت برای سال آینده اشاره کرد و عزم دولت برای اجرای رای‌گیری الکترونیکی سراسری را اعلام کرد. همچنین به پیش‌بینی حضور بیش از 4 میلیون نفر در زیارت اربعین امسال اشاره کرد و تاکید کرد که علاقه مردم به این زیارت بسیار زیاد است، بر اساس مشاهدات گذشته و با در نظر گرفتن حضور اتباع خارجی که از ایران عبور می‌کنند، این تعداد ممکن است به بیش از 4 میلیون نفر برسد.

وزیر کشور اظهار داشت که امسال حضور مردم در مراسم اربعین ممکن است کمتر از 4 میلیون نفر باشد، اما این امر نشان از علاقه قوی مردم به زیارت حضرت اباعبدالله الحسین دارد. وی بیان کرد که در مقایسه با سال‌های گذشته، این علاقه ثابت و پایدار بوده و اگرچه هوا گرم است، اما تعداد زائران احتمالاً مشابه یا حتی بیشتر از سال پیش خواهد بود.

وحیدی به افزودنی اشاره کرد که در سال گذشته بیش از 4 میلیون نفر در اربعین حضور داشته‌اند و گمان می‌کند که امسال نیز این تعداد را می‌توان به حداقل همین میزان دست‌یافت. وی همچنین به حضور زائران خارجی اشاره کرد که از طریق ایران عبور می‌کنند و تعداد آن‌ها همچنان به افزایش است، این مسئله می‌تواند به افزایش تعداد زیارتگران کمک کند.