شنبه 29 اردیبهشت 1403

وعده اجرای سند جامع بنادر در سال 1403

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
وعده اجرای سند جامع بنادر در سال 1403

معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی از اجرایی‌سازی 14 راهبرد مهم بندری و اقتصادی طی سال آینده خبر داد و گفت: سامانه جامع بندری سال 1403 اجرا می‌شود.

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، جلیل اسلامی اظهار کرد: سال 1403، ضمن جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، رویکرد ما در این حوزه، به‌کارگیری مدل توسعه‌ای سرمایه‌گذاری کلان پروژه است و در این رویکرد امکان مدیریت سرمایه‌گذاری‌های کلان در قرارگاه‌های بزرگ را خواهیم داشت.

و ی با اشاره به اجرایی شدن آیین‌نامه‌های جدید بندری از فروردین سال آینده، افزود: آخرین نظام تعرفه‌ای سازمان بنادر به سال 1382 برمی‌گردد؛ تدوین تعرفه‌گذاری جدید در بنادر حاکمیتی بعد از 20 سال، یکی از راهبردهای مهم معاونت بندری و اقتصادی سازمان بنادرودریانوردی در سال آینده است که بسیار گسترده خواهد هم خواهد بود.

وی بیان کرد: ساماندهی و تعیین تکلیف بنادر کوچک، به‌عنوان یک برنامه اجرایی، در دستور کار جدی معاونت بندری قرار دارد.

معاون امور بندری و اقتصادی با بیان این‌که ساماندهی پایانه‌های تخصصی و کالاهای خطرناک در سال آتی، از پیگیری اجرای شهرهای لجستیک بندری در سال 1403 خبر داد و گفت: توسعه دیپلماسی اقتصادی دریایی و بندری با رویکرد افزایش قراردادهای سه جانبه در کشورهای هدف را یکی دیگر از تکالیف و مأموریت‌های سازمان بنادر در سال آتی عنوان کرد.

اسلامی کنترل سوانح بندری و افزایش ایمنی کار در بنادر و چاره‌اندیشی برای رفع چالش‌های تخلیه و بارگیری در بنادر شمالی را از دستور کارهای مهم سازمان بنادر در سال آینده اعلام کرد.