سه‌شنبه 17 مهر 1403

وقف بیش از 20 هزار جلد کتاب در پویش "وقف کتاب، خیر ماندگار"/ کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی به 96 باب رسیده است

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
وقف بیش از 20 هزار جلد کتاب در پویش "وقف کتاب، خیر ماندگار"/ کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی به 96 باب رسیده است

معصومی گفت: امسال بیش از 20 هزار جلد کتاب در پویش "وقف کتاب، خیر ماندگار" به کتابخانه‌های عمومی استان وقف شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا خدیجه معصومی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی در حاشیه جلسه علنی شورای اسلامی شهر خوی در گفت‌وگو با اروم نیوز اظهار داشت: ترویج فرهنگ و اشاعه سنت حسنه وقف کتاب از اهداف این طرح و بوده و این کتاب ها شامل انواع کتاب و چندین نسخه نفیس و خطی توسط مردم به کتابخانه های عمومی استان وقف شده است

وی بیان کرد: شهرستان خوی به دلیل وجود ریشه‌های تاریخی، عرفا و ادیبان نامی دارای یک ظرفیت مهم فرهنگی است که به خوبی با واژه "فرهنگ" اخت بوده و آن را در شناسنامه خود به ثبت رسانده‌اند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی کتابخانه‌های عمومی را دانشگاهی برای بسط و توسعه فرهنگ توصیف کرد و افزود: یکی از شاخص های رشد فرهنگ یک جامعه، وجود کتابخانه می باشد که می توان به شناخت بهتری در خصوص آداب و روسوم آن جامعه دست یافت.

وی افزود: با بهره گیری از فناوری های روزآمد و استفاده از ظرفیت فضای مجازی دسترسی به کتاب را تسهیل بخشیده و با تشویق مردم به کتاب خوانی دانایی و افزایش سرانه مطالعه کتاب را شاهد خواهیم بود.

معصومی اهداف این نهاد را بسط و توسعه ارتباطات اجتماعی دانست و گفت: گسترش کتاب و کتاب خوانی در بین مردم منجر به تسهیل ارتباطات روزمره مردم شده و شاهد کاهش برخی از آسیب های اجتماعی خواهیم بود.

مدیرکل کتابخانه‌های آذربایجان غربی با اشاره به احداث 2 کتابخانه عمومی در استان گفت: با احداث این 2 باب کتابخانه، تعداد کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی به 96 باب رسیده است.

وی گفت: در سطح آذربایجان غربی 96 باب کتابخانه عمومی، 73 کتابخانه نهادی و 23 باب کتابخانه نیز به صورت مشارکتی، با مجوز رسمی فعالیت می‌کنند.

معصومی از نبود کتابخانه سیار عمومی برای تسهیل دسترسی مردم به کتاب در سطح استان گلایه کرد و افزود: عدم همکاری برخی از نهادها و ارگان های دولتی و عدم اختصاص بموقع سهم نیم درصدی شهرداری ها از محل درآمدهای خود برای تقویت مراکز فرهنگی منجر به کاهش برنامه های پیش بینی شده این نهاد می شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی به اهم برنامه‌های صورت گرفته در سال جاری اشاره کرد و افزود: راه اندازی پویش کتاب پیک برای اولین بار در سطح استان، برگزاری نشست های تخصصی کتابخوانی در فضای مجازی، تعمیر و بهسازی و شاداب سازی کتابخانه های استان از مهمترین برنامه های اجرا شده در سال جاری می باشد.

انتهای پیام /