سه‌شنبه 3 مهر 1403

پایان وراتی در پاریس پس از یازده سال / پی اس جی با ستاره وفادارش بد تا کرد

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
پایان وراتی در پاریس پس از یازده سال / پی اس جی با ستاره وفادارش بد تا کرد

با خروج نام مارکو وراتی 30 ساله از فهرست لیگ قهرمانان پی اس جی، او دیگر چاره ای جز جدایی و رفتن به العربی قطر ندارد.

به گزارش "ورزش سه"، از زمانی که لوئیس انریکه در اوایل تابستان جاری به عنوان سرمربی جدید پاری سن ژرمن معرفی شود شرایط مارکو وراتی در این تیم با تغییراتی عمده مواجه شد و بعد از گذشت مدت کوتاهی مشخص بود که انریکه اعتقادی به این هافبک ایتالیایی ندارد.

در روزهای گذشته گزارش‌ها در فرانسه نشان می‌داد انریکه در جلسه‌ای با وراتی به او گفته که باید به فکر جدایی باشد چرا که در صورت ماندگار شدن در پاریس در تیم او بازی نخواهد کرد.

بعد از آن بود که شایعات متعددی درباره احتمال بالای پیوستن وراتی به باشگاه العربی قطر مطرح شد اما این شایعات تا این لحظه رنگ واقعیت نگرفته است.

برای مارکو وراتی، اکنون تنها راه نجات، راهی است که به دوحه منتهی می شود. بر اساس شایعات، انتقال به العربی تنها به زمان بستگی دارد و تقریبا رسمی است. به طور خلاصه، با رفع برخی مشکلات جزئی، هافبک ایتالیایی پاریس را ترک خواهد کرد تا به باشگاه پایتخت قطر برود. عملیات 50 میلیون یورویی برای خزانه PSG که دیروز نیز وراتی را از لیست لیگ قهرمانان حذف کرد و عملاً او را مجبور به تسلیم کرد، حیاتی است. برای وراتی که در تیم ملی ایتالیا نیز فراموش شده، دیگر جایی حتی در پاریس هم وجود ندارد.

وراتی از مدتی پیش فهمیده بود که پس از 11 سال دیگر تمایلی برای ادامه همکاری با پاری سن ژرمن وجود ندارد. او قبلاً از الهلال و نیز در ماه می از الاهلی پیشنهاد داشت ولی انتقال میسر نشد. مذاکره با یک واسطه غیررسمی باعث خشم سعودی ها شد تا از مذاکرات خارج شوند. پس از اینکه لوئیس انریکه به طور رسمی به بازیکن اعلام کرد که روی او حساب نمی کند، العربی قطر وارد شد. مربی حرفش را به کرسی نشاند و علیرغم اینکه او را به اردوی ژاپن و کره جنوبی برده بود، در هیچ کدام از چهار بازی نخست لیگ وراتی را دعوت نکرد.

با این حال، وراتی امیدوار بود که از فوتبال اروپا پیشنهادهایی بگیرد. برخی از باشگاه‌ها، مانند اتلتیکو مادرید، به میدان آمدند، اما فقط برای بررسی شرایط و در نهایت به سرعت دور شد. رقم درخواستی پی اس جی که 80 میلیون یورو بود، به اتلتیکو و باشگاه های دیگر اجازه نزدیک شدن به وراتی را نمی داد.

وراتی حالا چاره ای ندارد جز اینکه پس از گذشت چند هفته از لیگ و با خروج از فهرست لیگ قهرمانان پی اس جی به جدایی و رفتن به لیگ قطر رضایت دهد. او در 30 سالگی هنوز فرصت جبران و بازگشت به سطح اول اروپا را دارد ولی ابتدا باید در العربی این را ثابت کند.

پایان وراتی در پاریس پس از یازده سال / پی اس جی با ستاره وفادارش بد تا کرد 2
پایان وراتی در پاریس پس از یازده سال / پی اس جی با ستاره وفادارش بد تا کرد 3
پایان وراتی در پاریس پس از یازده سال / پی اس جی با ستاره وفادارش بد تا کرد 4