دوشنبه 16 مهر 1403

پای درس آقا | اربعین، حرکت عشق و ایمان است

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
پای درس آقا | اربعین، حرکت عشق و ایمان است

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری فارس، عاشورا دو قهرمان دارد؛ امام حسین و حضرت زینب. اگر حماسه عاشورا توسط سیدالشهدا (ع) رخ داد، رسالت تبلیغ این حماسه عظیم را هم حضرت زینب بر دوش گرفت و آن وظیفه خطیر و مهم را به نحو احسن ادا کرد. در کتاب خواندنی و مهم «جاذبه‌های حسینی» رهبری معظم در گفتارهایی به سیره حضرت زینب و عظمت ماجرای اربعین پرداخته است که در ادامه بخشی از این کتاب را با موضوع الگو بودن حضرت زینب برای زنان خواهیم خواند.

پدیده بی‌نظیر و بی‌سابقه‌ای در این سال‌های اخیر به‌وجود آمده و آن، پیاده‌روی میان نجف و کربلا یا بعضی از شهرهای دورتر از نجف تا کربلا است؛ بعضی از بصره، بعضی از مرز، بعضی از شهرهای دیگر، پیاده راه می‌اُفتند و حرکت می‌کنند. این حرکت، حرکت عشق و ایمان است؛ ما هم از دور نگاه می‌کنیم به این حرکت، و غبطه می‌خوریم به حال آن کسانی که این توفیق را پیدا کردند و این حرکت را انجام دادند‌: گرچه دوریم به یاد تو سخن می‌گوییم . (1394/09/09)

امروز باید جهانیان امام حسین (ع) را بشناسند

جوانان عزیز به معنای واقعی کلمه خودتان را مجهز کنید و در این میدان وارد بشوید، در میدان تبیین و افشاگری، یعنی راهی که زینب کبری (سلام الله علیها) در این چهل روز عاشورا تا اربعین انجام داد. عظمت این چهل روز به خاطر کاری است که این بزرگوار و حضرت سجاد (سلام الله علیه) و بقیه‌ای که اطراف این‌ها [بودند] انجام دادند و سختی‌ها را تحمل کردند و اگر بخواهیم با زبان روضه‌خوانی حرف بزنیم، در واقع در روز اربعین، زینب کبری آمد گزارش کار به امام حسین (علیه السلام) داد که این کارها را کردیم، این جور رفتیم، این جور تحمل کردیم و این جور بیان کردیم و تبیین کردیم‌. (1400/07/05)

ما امروز احتیاج داریم که حسین‌بن‌علی را به دنیا بشناسانیم؛ دنیای دچار ظلم و فساد و دنائت و لئامت، محتاج معرفت آزادگی حسینی و حریت حسینی است. امروز مردم دنیا، جوان‌های دنیا، ملت‌های بی‌غرض، برای یک چنین حقیقتی دل‌هایشان می‌تپد؛ اگر امام حسین (علیه‌السلام) به دنیا معرفی بشود، اسلام معرفی شده است، قرآن معرفی شده است. امروز با صدها وسیله علیه اسلام و علیه معارف اسلامی تبلیغ می‌شود؛ در مقابل این حرکت خصمانه جبهه کفر و استکبار، حرکت معرفت حسینی می‌تواند یک‌تنه سینه سپر کند، بِایستد و حقیقت اسلام را، حقیقت قرآن را به دنیا معرفی کند.

اربعین یک نشانه الهی

منطق حسین‌بن‌علی (علیهما السلام)، منطق دفاع از حق است، منطق ایستادگی در مقابل ظلم و طغیان و گمراهی و استکبار است. این منطقِ امام حسین است؛ امروز دنیا به این منطق نیازمند است؛ امروز دنیا شاهد حاکمیت کفر و استکبار و حاکمیت فساد است، دنیا شاهد حاکمیت ظلم است؛ این پیام امام حسین، پیام نجات دنیا است؛ حرکت عظیم اربعین این پیام را در دنیا منتشر می‌کند و به فضل الهی و به حول و قوه‌پ الهی و به توفیق الهی، این حرکت بایستی روزبه روز تقویت بشود‌. (1398/06/27)

اربعین جهانی شد و جهانی‌تر هم خواهد شد؛ این خون حسین‌بن‌علی است که بعد از 1400 سال دارد می‌جوشد و روزبه‌روز تازه‌تر می‌شود، روزبه‌روز زنده‌تر می‌شود؛ این همان پیام عاشورا است که از حلقوم اباعبدالله و حلقوم زینب کبری (سلام الله علیهما) در نهایت غربت و تنهایی صادر شد و امروز فضای عالم را فرا گرفته است و فرا می‌گیرد. حسین (علیه‌السلام) متعلق به انسانیت است؛ ما شیعیان افتخار می‌کنیم که پیرو امام حسین هستیم، اما امام حسین فقط متعلق به ما نیست؛ مذاهب اسلامی، شیعه و سنی، همه زیر پرچم امام حسین هستند. در این راه‌پیمایی عظیم حتی کسانی که متدین به اسلام هم نیستند شرکت می‌کنند و این رشته ادامه خواهد داشت ان‌شاء‌الله؛ این یک آیت عظمایی است که خدای متعال دارد نشان می‌دهد. در روزگاری که دشمنان اسلام و دشمنان امت اسلامی با انواع و اقسام ابزارها و وسایل، با پول، با سیاست، با سلاح علیه امت اسلامی دارند کار می‌کنند، خداوند متعال ناگهان حادثه راه‌پیماییِ اربعین را این جور عظمت می‌دهد، این جور جلوه می‌دهد. این آیت عظمای الهی است، این نشانه اراده الهی بر نصرت امت اسلامی است، این نشان می‌دهد که اراده خدای متعال بر نصرت امت اسلامی تعلق گرفته است‌. (1398/06/27)

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

حضرت آیت الله خامنه‌ای

اربعین

امام حسین این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
پای درس آقا | اربعین، حرکت عشق و ایمان است 2
پای درس آقا | اربعین، حرکت عشق و ایمان است 3