یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

پخش مکالمات داور و وی‌ای‌آر از سوپرجام / شفافیت مطلق در اسپانیا: همه باید VAR را ببینند

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
پخش مکالمات داور و وی‌ای‌آر از سوپرجام / شفافیت مطلق در اسپانیا: همه باید VAR را ببینند

رئیس کمیته داوران اسپانیا اعلام کرد در سوپرجام اسپانیا مکالمات داوران با VAR به صورت عمومی پخش شده و سپس این فرایند در لالیگا هم انجام خواهد شد.

به گزارش "ورزش سه"، فوتبال اسپانیا و داوری فوتبال در این کشور در مسیر شفافیت بیشتر گام برمی‌دارد.

سوپرجام اسپانیا که از فرداشب در عربستان آغاز می‌شود اولین رقابتی است که مکالمات بین داور و VAR به صورت عمومی پخش می‌شود. این تصمیم سپس در لالیگا اجرایی خواهد شد. فدراسیون فوتبال اسپانیا پیش از این اعلام کرده بود که قصد دارد به زودی مکالمات داور و VAR را علنی کند.

لوئیس مدینا کانتالخو، رئیس کمیته داوران اسپانیا، در توضیح این تصمیم گفت که مکالماتی که بین داوران میدانی و اتاق VAR انجام می‌شود بعد از پایان هر مسابقه در تلویزیون پخش می‌شود تا همه بیننده‌ها شاهد آن باشند. مکالماتی که پخش می‌شود مربوط به صحنه‌های حساس بازی می‌شود که در نتیجه مسابقه تاثیرگذار بوده است.

رئیس کمیته داوران اسپانیا گفت:" بعد از تک‌تک بازی‌های سوپرجام در ریاض اگر صحنه تاثیرگذاری توسط VAR تصمیم‌گیری شده باشد در پایان مسابقه شبکه مویستار برنامه‌ای جداگانه پخش می‌کند که در آن مکالمات داوران و اتاق VAR علنی پخش خوهد شد. از لحظه‌ای که داور تصمیمی می‌گیرد یا مثلا خطای هند را نمی‌بیند و VAR او را به مانیتور کنار زمین فرا می‌خواند، همه تصاویری که روی مانیتور برای او پخش می‌شود و صحبتهای بعدی با VAR، همه و همه در این برنامه تلویزیونی پخش خواهد شد".

پخش مکالمات داور و وی‌ای‌آر از سوپرجام / شفافیت مطلق در اسپانیا: همه باید VAR را ببینند 2