شنبه 15 اردیبهشت 1403

پدر شهیدان «عابدی» به رحمت ایزدی پیوست

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
پدر شهیدان «عابدی» به رحمت ایزدی پیوست

به گزارش گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، «حاج ابوالقاسم عابدی» پدر شهیدان «سردار جواد و علی عابدی» در سن 85 سالگی جان به جان‌آفرین تسلیم کرد و به ارواح مطهر شهدایش پیوست.

فرزندان دیگر خانواده ایثاگر عابدی نیز در دوران دفاع مقدس در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشتند و به درجه جانبازی نایل آمدند. دو شهید و سه رزمنده و جانباز «امیر عباس، تقی و جعفر» کارنامه صبر و ایثار و شهادت‌طلبی این خانواده هستند.

جواد متولد سال 1340 بود. وی با برادرش قبل از انقلاب در راهپیمایی‌ها حاضر می‌شد و اعلامیه‌های امام را توزیع می‌کرد. پس از پیروزی انقلاب هم به عضویت سپاه درآمد و به جبهه‌ها ملحق شد و در عملیات‌های رمضان، محرم، والفجرهای مقدماتی، 8-4-3، خیبر، بدر، کربلای 1،4و 5 در مسئولیت واحد ادوات، فرماندهی گردان، فرماندهی تیپ و فرماندهی عملیات لشکر شرکت کرد و چندین بار به سختی مجروح شد و هفتم اسفند سال 1365 در سن 25 سالگی در عملیات کربلای 5 منطقه شلمچه بر اثر اصابت ترکش به مقام شهادت نایل شد.

برادرش علی نیز چهار سال از جواد کوچکتر بود. 5 ماه بعد از برادرش در سن 22 سالگی در تاریخ هفتم تیر سال 1366 بر اثر اصابت ترکش در شلمچه به مقام شهادت رسید.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید والدین شهدا دفاع مقدس شهیدان عابدی این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است