دوشنبه 16 مهر 1403

پرداخت حقوق یک ماه به عنوان پاداش به 26 هزار معلم و فرهنگی بازنشسته + لیست مشمولان

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
پرداخت حقوق یک ماه به عنوان پاداش به 26 هزار معلم و فرهنگی بازنشسته + لیست مشمولان

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: بدهی جدی به معلمان شاغل نداریم؛ اگر بدهی هم هست بدهی پاداش پایان خدمت بازنشستگان و موارد مربوط به رتبه بندی است که در حال تامین است. سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: بدهی جدی به معلمان شاغل نداریم؛ اگر بدهی هم هست بدهی پاداش پایان خدمت بازنشستگان و موارد مربوط به رتبه بندی است که در حال تامین است. به گزارش عرشه آنلاین؛ سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با بیان...

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: بدهی جدی به معلمان شاغل نداریم؛ اگر بدهی هم هست بدهی پاداش پایان خدمت بازنشستگان و موارد مربوط به رتبه بندی است که در حال تامین است.

به گزارش عرشه آنلاین؛ سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه سال گذشته شرایط بحرانی به جهت تامین معلم داشتیم افزود: 74 هزار معلم برای شهریور امسال حائز بازنشستگی داریم که حدود 25 یا 26 هزار نفر در خواست استمرار خدمت یکساله کرده‌اند؛ همه افراد شاغل و بازنشسته که اضافه تدریس داشته باشند یکماه پاداش حق التدریس برای آن‌ها واریز می‌شود.

فرهادی در ادامه به میزان ورودی دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی نیز اشاره کرد و گفت: در سال 1392، ورودی دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی 18 هزار و 400 دانشجومعلم بود ولی در سال 93 به 10 هزار و در سال 94 به 9 هزار نفر کاهش پیدا کرد. سال 96 به عدد 7500 رسید و در فاصله سال‌های 93 تا 96 این ناترازی در جذب دانشجومعلم باعث شده یک ناترازی در نیروی انسانی را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه با حضور رهبری در این دانشگاه، در سال 97 این عدد دوباره به 25 هزار نفر رسید و در سال 98 همین عدد تکرار شد و در سال 99 به 20 هزار رسید، افزود: در سال 1400 به 25 هزار نفر و در سال 1401 همین عدد حفظ شد، در سال 1402 این عدد به 30 هزار و امسال به 32 هزار نفر رسید؛ یعنی پیک و قله بالاترین پذیرش دانشجومعلم امسال اتفاق افتاده است.

فرهادی ادامه داد: این افزایش جذب در دانشگاه فرهنگیان این نوید را می‌دهد که در آینده برای تامین نیروی انسانی با مشکل مواجه نخواهیم بود.

سخنگوی وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه بدهی جدی به معلمان شاغل نداریم گفت: در پرداخت حق‌التدریس‌ها به روز هستیم این در حالیست که امسال برای اولین بار، پس از برگزاری امتحانات خردادماه بخش عمده حق الزحمه امتحانات را پرداخت کردیم.

وی افزود: بدهی جدی به معلمان شاغل نداریم؛ اگر بدهی هم هست بدهی پاداش پایان خدمت بازنشستگان و موارد مربوط به رتبه بندی است که در حال تامین است.

فرهادی با بیان اینکه مکاتبه‌ای با سازمان اداری و استخدامی در خصوص وضعیت نیروهای مهرآفرین صورت گرفته است گفت: باید کد استخدامی آنها به ما تحویل داده شود و البته جذب این نیروها در آموزش و پرورش مشکلی ندارند.

وی درباره جذب سرایداران نیز اظهار کرد: در سال 1389 نزدیک به 80 هزار سرایدار داشتیم اما با وجود افزایش جمعیت دانش آموزان و مدارس اکنون تعداد سرایداران 51 هزار نفر است.

منبع: ایسنا --> هم اکنون دیگران می خوانند

بیشتر بخوانید

پرداخت حقوق یک ماه به عنوان پاداش به 26 هزار معلم و فرهنگی بازنشسته + لیست مشمولان 2