شنبه 9 تیر 1403

پرسش از سعید لطفی: این بحث‌ها شخصی نیست؟/ سر و کله طولانی با منتقد پرسروصدای نکونام در استقلال

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
پرسش از سعید لطفی: این بحث‌ها شخصی نیست؟/ سر و کله طولانی با منتقد پرسروصدای نکونام در استقلال

سعید لطفی انتقادهای تند و تیزی نسبت به جواد نکونام انجام داد.

به گزارش ورزش سه، سعید لطفی پیشکسوت باشگاه استقلال امروز صبح در گفتگویی تلوزیونی مدعی شد که جواد نکونام در سطح باشگاه استقلال و لیگ برتر نیست و این ادعای عجیب دلیلی شد تا تماسی با او داشته باشیم و نسبت به صحبت‌هایی که داشته گفتگویی انجام دهیم.

سعید لطفی در این برنامه گفت: " پارسال اول فصل درباره نکونام گفتم که او در حد لیگ دوم است، مقابل او بازی کردم، تیم او مقابل تیم من بازی کرده، ایشان از نظر فنی جایگاهی ندارد، اما وقتی انتخاب شد از تیم استقلال حمایت کردم، من از هوادار و تیم استقلال حمایت کردم"

ویدئو: 345893

سعید لطفی در گفتگو با خبرنگار " ورزش سه" در پاسخ به اینکه آیا واقعا جواد نکونام را در سطح لیگ دو فوتبال ایران می‌دانید گفت: خیلی سخت نیست، شما استقلال امسال را مقایسه کنید، ما از لحاظ امتیازی خوب بودیم اما اگر عملکرد تیم را ببرید زیر ذره‌بین یکی از بی برنامه ترین سال‌های استقلال بوده، ما فوتبال زیبایی دیدیم؟ همه چیز دست خودمان بود اما آمدیم گفتیم داور اگر فلان کار را نمی‌کرد قهرمان می‌شدیم، اگر داوری با آنها هم بوده ما نبردیم و قهرمانی را دو دستی تقدیم کردیم.

* این حرف شما عجیب نیست که می‌گویید نکونام در سطح لیگ برتر نیست؟ درحالیکه او سابقه قهرمانی جام حذفی و صعود به لیگ برتر را داشته و امسال هم با تیمش 67 امتیاز گرفته است؟

من هم در دو تیم کار کردم که حضور در لیگ برتر را داشته اند، باید دو بار به استقلال می‌آمدم، بحث من این است که فنی چی داشته است، شما یک تیم پرستاره را به من ناشی بدهید، خود آن بازیکنان کا را انجام می‌دهند، اگر دستت خالی بود چطور 67 امتیاز گرفتی، اگر بازیکنان باکیفیت بودند پس چرا ما بازی هجومی نمیدیدم!

* یعنی جواد نکونام هیچ نقطه مثبتی نداشته است؟

جواد نکونام در ضربات آزاد کار فنی‌اش خوب است، در کارهای دفاعی هم خوب است، آدم اگر انتقادی می‌کند و باید نکات مثبت را هم بگوید، اما در تیم بزرگی مثل استقلال باید روی ضربات آزاد حساب ویژه ای باز شود!

* احساس می‌کنم که نقد تند و تیز شما به مشکلاتی که در دوران جوانی داشتید باز می‌گردد.

- نه آن مشکل که هیچوقت حل نمی‌شود، اما اگر می‌خواستم وارد مسائل شخصی شوم در طول فصل که به برنامه‌های تلویزیونی و خیلی جاهای دیگر علیه او صحبت می‌کردم، حتی در بازی با گل‌گهر از هوادار خواستم که در ورزشگاه حضور پیدا کند، الان هم انتقاد می‌کنم اما اگر او باز هم سرمربی شود حمایت می‌کنم، من همه عشقم هوادار و استقلال است. البته مشکلی که من با جواد داشتم هیچوقت حل نمی‌شود او مسیر زندگی فوتبالی من را تغییر داد اما به انتقادات ربطی ندارد.

* یعنی هنوز هم اعتقاد دارید که از عمد پای شما را شکست؟

من که خبر نداشتم، بعدا در رختکن این را گفته است و نزدیکان خود جواد نکونام به من گفتند که او گفته بود از عمد پای من را شکسته است، ما هیچ مشکلی با هم نداشتیم، وقتی این اتفاق افتاد برای من زندگی ام عوض شد، خرده ای از ایشان در دل دارم اما جای خودش را دارد و انتقادات من ربطی به این مسئله ندارد، چطوری است تعریف‌ها و حمایت‌هایی که از استقلال داشتم را نمیبینید اما انتقاداتم واکنش دارد، آخرین باری که حرف زدم قبل از شروع فصل بود، در طول فصل دیدید انتقادی کنم، فقط حمایت از تیم کردم.

* واقعا از اینترمیلان پیشنهاد داشتید و بخاطر مصدومیت کنسل شد؟

اصلا پیشنهاد مهم نیست، برای من کلام او عجیب بود که گفته بود عمدا زدم و مسیر زندگی من را عوض کرد...

* پس طبیعتا انتقاداتی که انجام می‌دهید شخصی است.

شما یک تماس با ستار زارع بگیرید و از او بپرسید که چرا جام جهانی نرفتی، خودش کامل توضیح خواهد داد، بعد راجع به من بگویید که ممکن است مسائل شخصی را در انتقادات همراه کنم، ستار زارع با آسیبی که از ایشان دید نتوانست جام جهانی برود و از او بپرسید چه کاری می‌خواستی انجام دهی که نزدیکانت اجازه ندادند. به هرحال به نظر من نکونام به یک سری مشکلات دامن زد، حتی اگر با کسی هم مشکلی داشت باید همه را هم مسیر می‌کرد و در یک کشتی قرار می‌داد، بعد مدام در حال مقصر پیدا کردن باشید و تقصیر را گردن ایکس بندازید، بقیه را پایین بکشید تا خودتان بالا بروید، این برای من قابل هضم نبوده است، این رفتار البته دو طرفه بوده است، هم از سوی باشگاه هم از سمت کادر، ولی کادرفنی نباید به یک سری مشکلات دامن می‌زد.

* همچنان اعتقاد داری که نکونام در سطح لیگ دو است؟ استقلال جای آزمون و خطا نیست، او باید برود لیگ های پایین تر، لیگ دو حتی پایین تر تا اینجا با احساسات مردم و هوادار نگردند و دنبال مقصر برای عدم موفقیت باشند، باید خودشان را قوی کنند و تقصیر را گردن کسی نندازند.

* پس از نظر شما ادامه دادن با نکونام به صلاح استقلال نیست؟

بله، او باید برود و دانشش را به روز کند، اکثر بچه هایی که فوتبال بازی کردند دانشش را دارند اما بحث انتقال دانش است، ما خیلی از ستاره‌های این کشور مربی شدند اما چون قدرت انتقال را نداشتند نتوانستند موفق شوند، ما برخلاف همه دنیا کار می‌کنیم، گواردیولا چند سال در رده های پایه کار کرد و دانشش را به روز کرد و نحوه انتقال دانش را هم یاد گرفت و آمد بارسلونا و شد گواردیولا!

* پس با این منطق باید بگوییم خیلی مربیان لیگ برتر باید در لیگ‌های پایین تر کار کنند!

درست است، اینجای صحبت من اصلا با جواد نکونام نیست، خیلی از مربیانی که در لیگ برتر کار کردند حتی مدرک مربیگری هم نداشتند، روی نیمکت نشستند و بعد از آن رفتند و تازه مدرک مربیگری گرفتند، این ها ایراد لیگ است، فدراسیون فوتبال باید این مسئله را بررسی کند که کسانی که فوتبالشان تمام می‌شود چند سال بروند و در فوتبال پایه کار کنند نه اینکه به دلیل ارتباطاتی که دارد سریعا در لیگ برتر تیم بگیرد.

پرسش از سعید لطفی: این بحث‌ها شخصی نیست؟/ سر و کله طولانی با منتقد پرسروصدای نکونام در استقلال 2
پرسش از سعید لطفی: این بحث‌ها شخصی نیست؟/ سر و کله طولانی با منتقد پرسروصدای نکونام در استقلال 3