یک‌شنبه 15 مهر 1403

پرسه زدن بیهوده نوجوانان در فضای مجازی ممنوع / فضای مجازی یکی از دغدغه های اصلی والدین دانش آموزان است

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
پرسه زدن بیهوده نوجوانان در فضای مجازی ممنوع / فضای مجازی یکی از دغدغه های اصلی والدین دانش آموزان است

حلیمه پیری گفت: غفلت والدین از ارتقای سواد رسانه‌ای زمینه‌ساز بروز آسیب‌های فراوان در استفاده از فضای مجازی توسط دانش آموزان خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حلیمه پیری، استاد دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: وقتی پدر ومادر در طول شبانه روز یکسره با گوشی و لب تاپ یا رایانه مشغول هستند فرزندان هم آنان را به عنوان الگو در زندگی خود قبول دارند و کار آنان را تکرار می کنند.

وی افزود: بنابراین پدر و مادر با استفاده صحیح از اینترنت و ارتقای سواد رسانه به تربیت کودکان خود کمک شایانی می توانند داشته باشند. این استاد دانشگاه تصریح کرد: پدر و مادر باید برای فرزندان خود محیطی را فراهم کنند که در طول شبانه روز بیش یک الی دو ساعت را پای کامپیوتر یا رایانه و موبایل یا تب لت نباشند. پیری خاطرنشان کرد: امروزه یکی از وظایف مهمی که پدران و مادران در قبال فرزندانشان دارند فراهم کردن فضاهای سرگرمی و تفریح مناسب و در خور سن آنان می باشد که در اینجا باید والدین در راستای ارتقای سواد خود در زمینه مسائل تربیتی و سواد رسانه اقدام کنند. وی اضافه کرد: یکی از مسائلی که خانواده ها باید به آن توجه ویژه داشته باشند این است که احترام باید متقابل باشد و مسئله مهمی که باید بدانند آن است که تنها پند و نصحیت برای تربیت فرزندان کفایت نمی کند. این استاد دانشگاه عنوان کرد: والدین باید برای فرزندان خود در حضور از فضای مجازی باید برنامه ریزی مدونی داشته باشند و به آنان کنترل زمان را یاد بدهند. این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که آموزش و پرورش و تمامی ارگان های فرهنگی باید به آن توجه ویژه داشته باشند بحث آموزش سواد رسانه و حقیقت فضای مجازی به قشر نوجوان و جوان است. پیری عنوان کرد: دانش آموزان و دانشجویان باید یاد بگیرند که پرسه و چرخش الکی و بیهوده در فضای مجازی نزنند و حضور آنان در این فضا برنامه ریزی باشد. این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: همگان باید با آسیب های اجتماعی در فضای مجازی آشنا بشوند و با تفکر انتقادی به درست و کذب بودن پیام ها پی ببرند و هدف مخاطب را به درستی از ارسال پیام درک کنند.

انتهای پیام /