پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

پروژه پهپاد سلفی اسنپ متوقف شد + جزئیات

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
پروژه پهپاد سلفی اسنپ متوقف شد + جزئیات

اسنپ ماه گذشته پس از انتشار نتایج مالی نه چندان مطلوب این شرکت، درباره شرایط فوق العاده چالش برانگیز به دلیل آشفتگی اقتصادی و افزایش رقابت، هشدار داده بود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، شرکت اسنپ در راستای صرفه جویی در هزینه‌ها، ساخت پهپاد سلفی پیکسی (Pixy) را در آینده متوقف خواهد کرد.

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه نوشت: پیکسی که 230 دلار قیمت خواهد داشت، در همین روند فعلی فروخته خواهد شد.

این خبر چهار ماه پس از عرضه این دوربین کوچک جیبی از سوی شرکت اسنپ منتشر می شود. پیکسی یک دستگاه کوچک و قابل حمل با چهار ملخ کوچک است. این دستگاه اندازه کف دست است و تنها 101 گرم وزن دارد. هیچ کنترل یا شکاف کارت حافظه ندارد و یک دایل دوربین دارد که به کابر اجازه می دهد نحوه پرواز پهپاد را تنظیم کند و تصاویر و ویدئوها در بخش حافظه در اپلیکیشن اسنپ چت کاربر ذخیره می شود. مسیرهای پرواز از پیش تنظیم شده شامل حالت شناور معمولی، گزینه برای گشتن دور کاربر و گزینه برای دنبال کردن کاربر در حالت راه رفتن یا دویدن است. هر گاه کاربر بخواهد ضبط را متوقف کند، کافیست دست خود را زیر پهپاد قرار دهد و پهپاد در کف دست وی قرار می گیرد. عمر باتری هم به اندازه پنج تا هشت پرواز است.

افزایش هزینه‌ها و مشکلات اقتصادی دیگر، شرکت‌ها را وادار کرده است هزینه‌های بازاریابی خود را محدود کنند و به شرکت‌های آنلاین وابسته به درآمد تبلیغات مانند اسنپ، مِتا پلتفرمز، توییتر و پینترست ضربه زده است.

بر اساس گزارش رویترز، اسنپ ماه گذشته پس از انتشار نتایج مالی نه چندان مطلوب این شرکت، درباره شرایط فوق العاده چالش برانگیز به دلیل آشفتگی اقتصادی و افزایش رقابت، هشدار داده بود. این شرکت از تغییرات حریم خصوصی صورت گرفته در آیفون اپل که امکان مشاهده کمتر تبلیغات را برای کاربران فراهم کرده، ضرر کرده و تصمیم گرفته است استخدام و سرمایه‌گذاری در کسب و کار تبلیغات را به میزان قابل توجهی کاهش داده و منابع درآمدی جدیدی پیدا کند.

همچنین بخوانید