شنبه 7 مهر 1403

پزشکیان: با کسی دعوا نداریم / هر اندازه کارشناسان بخواهند روابط را درست کنند با یک موشک هوا کردن زیر همه چی زده می‌شود / فصل الخطاب رهبری هستند

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
پزشکیان: با کسی دعوا نداریم / هر اندازه کارشناسان بخواهند روابط را درست کنند با یک موشک هوا کردن زیر همه چی زده می‌شود / فصل الخطاب رهبری هستند

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: هماهنگی میان قوا و حتی نیروهای مسلح حیاتی است. هر اندازه کارشناسان بخواهند روابط را درست کنند اما با یک موشک هوا کردن زیر همه چی زده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کاظم سجادپور، کارشناس برنامه میزگرد سیاسی در پرسشی خطاب به پزشکیان و همراهانش گفت: فکر می‌کنم مطالب مهمی در صحبت‌ها مطرح شد و تقریبا همه ابعاد سیاست خارجی مورد پوشش قرار گرفتند. اما پرسشی که از مابقی داوطلبین هم پرسیدم بر این اساس است که چگونه می‌خواهید این سیاست‌ها را پیاده کنید؟ این سیاست‌ها دقیق و درست هستند اما با توجه به متن اجتماعی که مسائل ساده‌ترش می‌شوند، چگونه می‌خواهید اجرا کنید؟ امکان دارد در متن اجتماعی نفس مذاکره به عنوان کوتاه آمدن قلمداد شود و حتی عکس ساده تبدیل به موجی برای ممانعت از کار شود.

وی افزود: سیاست خارجی با همه منافع کشور سروکار دارد و امر نخبگی و کارشناسانه است که باید پشتوانه مردمی داشته باشد. چگونه می‌خواهید در جامعه متکثر جناحی که امکان ساده‌سازی مسائل بین المللی برای استفاده‌های جناحی وجود دارد چگونه می خواهید سیاست‌های مدنظر را انجام دهید؟

اهم پاسخ پزشکیان به سجادپور:

*ما با کسی دشمن نیستم، وقتی پیامبر به مدینه مهاجرت کرد به اوس و خزرج گفت براردر شوند. اگر سربلندی و عزت مملکت اهمیت دارد باید ابتدا مشکل داخلی خود را حل کنیم.

سجادپور: چه کسانی می‌خواهند انجام دهند؟

پزشکیان: با کسی دعوا نمی‌کنیم. اینها می‌خواهند دعوا کنند ما کوتاه می‌آییم. دعوا نکنیم

*دعواهایی که می‌کنیم نفسانیت است. با دعوا نمی‌توانیم مشکل خودمان و دنیا را حل کنیم. آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است با دوستان مروت، با دشمنان مدارا.

*باید باهم کمک کنیم و اختلافات را از بین ببریم. رهبری به راحتی می‌تواند فصل‌الخطاب باشد. بستر را برای مشارکت و سرمایه‌گذاری آماده کنیم. هماهنگی میان قوا و حتی نیروهای مسلح حیاتی است. هر اندازه کارشناسان بخواهند روابط را درست کنند اما با یک موشک هوا کردن زیر همه چی زده می‌شود.

*سعی کنیم از کارشناسان با سابقه و با تجربه استفاده کنیم نه فردی صفر کیلومتر که هنوز مسیر را طی نکرده است.

*ما قرار نیست با کسی دعوا کنیم مگر اینکه بخواهند به عزت و سربلندی کشور خدشه وارد کنند. تا جایی که امکان دارد در راستای برنامه‌های کلی با هم هم زبان باشیم. با گیر دادن مشکلی حل نمی‌شود. ما با کسی دعوا نداریم مگر اینکه کسی بخواهد زور بگوید که در نتیجه زیر بار زور نمی‌رویم.

27211

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1921161