سه‌شنبه 29 خرداد 1403

پزشکیان: ما باید شنوای صدای بی‌صدایان باشیم

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
پزشکیان: ما باید شنوای صدای بی‌صدایان باشیم

نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری گفت: هیچ گاه برای گرفتن رای در زندگی دروغ نگفتم و وعده دروغ ندادم. من به اصولی معتقدم که حق و عدالت است و از این اعتقادات هم دست بر نخواهم داشت.

- اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، مسعود پزشکیان نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری عصر امروز (جمعه 25 خردادماه) در همایش زنان ستاد انتخاباتی‌اش طی سخنانی با تاکید بر اینکه اهل شعار دادن نیست، گفت: هیچ گاه برای گرفتن رای در زندگی دروغ نگفتم و وعده دروغ ندادم. من به اصولی معتقدم که حق و عدالت است و از این اعتقادات هم دست بر نخواهم داشت.

وی افزود: حق بسیار وسیع است و شامل زنان، قبایل، مناطق، نژادها و قومیت‌ها است و من هرجا ببینیم که حق کسی در حال ضایع شدن است، آن مقداری که از دستم بر بیاید فارغ از اینکه چه اتفاقی بیفتد از آن دفاع خواهم کرد.

وی در واکنش به مطالبه برخی از زنان حاضر در همایش درباره لغو طرح نور، عنوان کرد: در زبان ترکی ضرب‌المثلی داریم که می‌گوید حالا به سیاهی می‌گویند نور؛ حضرت علی (ع) می‌فرمایند آدم عاقل بر اساس بصیرت عمل می‌کند و در ابتدا باید تصمیم بگیرد که مداخله در یک امور به نفع اوست یا به ضررش است؛ این موضوع اگر به نفع است ادامه دهید اما اگر به ضرر است، از این کار دست بردارد؛ 40 سال است با این مداخلات می‌خواهیم حجاب و مسائل دیگر را در جامعه زنان درست کنیم اما آیا تا کنون این اتفاق افتاده است؟

پزشکیان گفت: خیلی ساده است که بررسی شود و به این نتیجه رسید که مداخله‌ای که به اسم نور انجام میدهند ما را به طرف سیاهی می‌کشد یا نور؟ الان زنان و دختران و همه افرادی که در جامعه با پوشش خاصی هستند احتمالا هیچکدام با اعتقاد و باورهای ما مشکلی ندارند اما وقتی ما به آنها با روش‌هایی که اسم آن را نور گذاشتیم، متعرض می‌شویم آنها را ضد دین و اعتقاد می‌کنیم. من بارها در جلسات مختلف گفتم که اگر باید کسی را بزنند این ما هستیم که باید کتک بخوریم چراکه این‌ها، بچه‌های ما بودند و در مدارس و دانشگاه‌های ما درس خواندند؛ ما چه کار کردیم که این بلا سر ما آمده است؟ ما به آنها درس دادیم و مقصریم و تقصیر برای ماست.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: پیش از انقلاب برخی می‌گفتند که اگر رادیو و تلویزیون روزی 10 دقیقه به دست ما باشد، همه مردم مذهبی می‌شوند اما امروز همه چیز دست ماست اما اندک اندک در حال دور کردن مردم هستیم.

پزشکیان در ادامه تاکید کرد: من وعده نمی‌دهم اما می‌گویم که هر کاری از دستم بر بیاید در تغییر چنین وضعیتی و به کرامت رساندن جایگاه همه انسانها از هر منطق، قبیله، قوم و جنسیتی گردنم را برای این کار گرو خواهم گذاشت.

وی افزود: من بلاشک مدافع حقوق زنان خواهم بود. من در تمام مراحل زندگی‌ام پایبند به تعهداتم بودم و تا کنون از آنها عدول نکردم؛ اگر زنان و دختران ایرانی و کسانی که با صندوق های رای قهر کردند پای صندوق های رای بیابند، حداقل می‌توانیم جلوی تمامیت خواهی طرف مقابل را بگیریم. من درباره حقوق مردم برای ایران، مملکت و کسانی که خون دادند و این مملکت را حفظ کردند، بدون شک هر کاری از دستم بر بیاید خواهم کرد.

وی در ادامه با اشاره ایشان قرآن تاکید کرد: قرآن می‌فرماید که هر کس زن یا مرد عمل درستی انجام دهد پاداش طیبه را خواهد گرفت؛ اگر حضرت خدیجه نبود، رسول خدا به جایی که رسید، نمی‌رسید و هیچ مردی بدون اینکه زنی قدرتمند در کنارش باشد نتوانسته به موفقیت دست یابد؛ از سوی دیگر نیز اگر به فساد و مسیر غلط رفتند حتماً یک زن ناقلا در کنار آنها بوده‌است. زنان می‌توانند جامعه و مملکت را اصلاح کنند. باید دست به دست هم بدهیم و همه رای بدهند تا بتوانیم تا حدودی حلوی نگاه‌های بسته بایستیم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: ما باید در کشور گفت‌وگو در کنار یکدیگر را یاد بگیریم و همانطور که با هم میتوانیم حرف بزنیم، حرف زدن با همسایه‌ها و دنیا را نیز یاد بگیریم؛ ما نباید بجنگیم و چنگ و دندان به همه نشان دهیم. وضعیت ما از خیلی از لحاظ ها خیلی خوب نیست اما اگر با هم باشیم و دست به دست هم بدهیم می‌توانیم از این وضعیت خارج شویم.

پزشکیان در ادامه با تاکید بر اینکه حاکمیت باید کسانی را ببیند که چشم‌ها او را نمی‌بیند و صدای کسانی را بشنود که گوش‌ها صدای آنها را نمی‌شوند، عنوان کرد: اگر قرار است در این مملکت بخواهیم به انسانیت و اعتقاد مان عمل کنیم، وظیفه حاکمیت این است که کسانی را که چشم ها آنها را نمی‌بینند و گوشها آن را نمی‌شوند، ببیند و بشنود و به دادشان برسد.