چهارشنبه 11 مهر 1403

پزشکیان وارد دوحه شد

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
پزشکیان وارد دوحه شد

مسعود پزشکیان امروز چهارشنبه 11 مهر 1403 که به منظور دیدار رسمی دو جانبه با امیر قطر و نیز شرکت در اجلاس مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا، عازم قطر شده بود، دقایقی پیش وارد فرودگاه دوحه پایتخت این کشور شد.

این سفر 2 روزه به دعوت رسمی شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر صورت می‌گیرد و قرار است پزشکیان دیدار رسمی با امیر قطر داشته باشد.

رئیس‌جمهور همچنین در نشست هیأت‌های عالیرتبه 2 کشور نیز شرکت خواهد کرد و مراسم امضای اسناد همکاری مشترک میان دو کشور نیز برگزار می‌شود.

پزشکیان در روز دوم این سفر نیز در نوزدهمین اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا (ACD) شرکت و سخنرانی می‌کند و احتمالا دیدار‌هایی با برخی سران و مقامات کشور‌های شرکت کننده در مجمع خواهد داشت.

مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا موسوم به ACD متشکل از 35 کشور آسیایی است که بیش از 20 سال است ارتقای گفت‌وگوی «درون آسیایی» را با هدف اجرای پروژه‌ها و برنامه‌های مختلف همکاری در حوزه‌های اقتصادی و فرهنگی در دستور کار دارند.

پیشنهاد تشکیل مجمع گفتگوی همکاری آسیا برای اولین بار توسط نخست وزیر تایلند مطرح و این سازمان در سال 2002 تاسیس شد.

تهران از مهرماه 1402، به مدت یک سال ریاست این مجمع را برعهده‌گرفته است که این تصمیم سال گذشته با حضور سفرا و دیپلمات‌های کشور‌های عضو در تهران گرفته شد.